Rozkład dnia
Powitanie dnia w przedszkolu
7.00 – 8.00 – Własna aktywność dzieci,
- zabawy w kącikach zainteresowań,
- wykonywanie zadań indywidualnych,
- czynności porządkowo – gospodarcze,
- pomoc w przygotowaniu do zajęć,
- ćwiczenia i zabawy ruchowe.
8.15 – 8.30 – Przygotowanie do śniadania,
- zabiegi higieniczne, czynności porządkowe.
8.15 – 8.50 – Śniadanie
- Gwiazdki, Nutki 8.15 – 8.30
- Pszczółki, Biedronki i Myszki 8.35 – 8.50
9.00 – 9.30 – Zintegrowana działalność edukacyjna w oparciu o podstawę programową,
- zajęcia i zabawy edukacyjne,
- zajęcia umuzykalniające.
9.30 – 9.50 – Zabawy ruchowe, zajęcia i zabawy podejmowane z inicjatywy dzieci.
9.50 – 10.00 – Przygotowanie do posiłku
- czynności porządkowo – higieniczne
10.00 – 10.10 – II Śniadanie
10.10 – 10.30
- Dzieci starsze – 4,5,6 latki – zajęcia edukacyjne w oparciu o podstawę programową
- Dzieci młodsze – 3 latki – zabawy swobodne i zorganizowane.
10.30 – 11.35 – Spacery, wycieczki oraz pobyt w ogrodzie przedszkolnym,
- zabawy organizowane i swobodne,
- gry sportowe oraz ćwiczenia kształtujące postawę dziecka,
- obserwacje,
- prace w ogrodzie.
11.35 – 11.45 – Przygotowanie do obiadu
- czynności porządkowe – higieniczne.
11.45 – 12.45 – Obiad
- Pszczółki, Biedronki 11.45 – 12.15
- Gwiazdki, Nutki i Myszki 12.20 – 12.50
Poobiedni relaks w przedszkolu
12.45 – 14.15 – Grupa młodsza – Maluchy
- odpoczynek poobiedni,
- kwadrans na bajkę.
Grupy starsze Średniaki, Starszaki:
- relaksacja przy muzyce,
- ćwiczenia utrwalające wiadomości z zajęć edukacyjnych,
- zajęcia dodatkowe (taniec, plastyka, teatr, j. angielski)
- zabawy podejmowane z inicjatywy dzieci,
- zabawy w kącikach zainteresowań,
- zabawy tematyczne,
- zabawy w terenie.
14.15 – 14.30 Przygotowanie do podwieczorku
- zabiegi higieniczne, czynności porządkowe.
14.30 – 15.05 – Podwieczorek
- Pszczółki, Biedronki 14.30 – 14.45
- Gwiazdki, Nutki i Myszki 14.50 – 15.05
14.50 – 16.30 – Kontynuacja działalności edukacyjnej,
- zabawy ruchowe,
- zabawy i gry dydaktyczne, stolikowe,
- ćwiczenia gramatyczne, słownikowe, ortofoniczne
- praca wyrównawcza, indywidualna,
- zabawy dowolne według zainteresowań,
- zajęcia w małych zespołach,
- omówienie z dziećmi wydarzeń dnia.
Pożegnanie dnia w przedszkolu
16.30 – 17.00 Własna aktywność dzieci,
- zabawy dowolne w sali lub na powietrzu.