Rozkład dnia

Powitanie dnia w przedszkolu

7.00 – 8.00 – Własna aktywność dzieci,

  • zabawy w kącikach zainteresowań,
  • wykonywanie zadań indywidualnych,
  • czynności porządkowo – gospodarcze,
  • pomoc w przygotowaniu do zajęć,
  • ćwiczenia i zabawy ruchowe.

8.15 – 8.30 – Przygotowanie do śniadania,

  • zabiegi higieniczne, czynności porządkowe.

8.15 – 8.50 – Śniadanie

  • Gwiazdki, Nutki 8.15 – 8.30
  • Pszczółki, Biedronki i Myszki 8.35 – 8.50

9.00 – 9.30 – Zintegrowana działalność edukacyjna w oparciu o podstawę programową,

  • zajęcia i zabawy edukacyjne,
  • zajęcia umuzykalniające.

9.30 – 9.50 – Zabawy ruchowe, zajęcia i zabawy podejmowane z inicjatywy dzieci.

9.50 – 10.00 – Przygotowanie do posiłku

  • czynności porządkowo – higieniczne

10.00 – 10.10 – II Śniadanie

10.10 – 10.30

  • Dzieci starsze – 4,5,6 latki – zajęcia edukacyjne w oparciu o podstawę programową
  • Dzieci młodsze – 3 latki – zabawy swobodne i zorganizowane.

10.30 – 11.35 – Spacery, wycieczki oraz pobyt w ogrodzie przedszkolnym,

  • zabawy organizowane i swobodne,
  • gry sportowe oraz ćwiczenia kształtujące postawę dziecka,
  • obserwacje,
  • prace w ogrodzie.

11.35 – 11.45 – Przygotowanie do obiadu

  • czynności porządkowe – higieniczne.

11.45 – 12.45 – Obiad

  • Pszczółki, Biedronki 11.45 – 12.15
  • Gwiazdki, Nutki i Myszki 12.20 – 12.50

Poobiedni relaks w przedszkolu

12.45 – 14.15 – Grupa młodsza – Maluchy

  • odpoczynek poobiedni,
  • kwadrans na bajkę.

Grupy starsze Średniaki, Starszaki:

  • relaksacja przy muzyce,
  • ćwiczenia utrwalające wiadomości z zajęć edukacyjnych,
  • zajęcia dodatkowe (taniec, plastyka, teatr, j. angielski)
  • zabawy podejmowane z inicjatywy dzieci,
  • zabawy w kącikach zainteresowań,
  • zabawy tematyczne,
  • zabawy w terenie.

14.15 – 14.30 Przygotowanie do podwieczorku

  • zabiegi higieniczne, czynności porządkowe.

14.30 – 15.05 – Podwieczorek

  • Pszczółki, Biedronki 14.30 – 14.45
  • Gwiazdki, Nutki i Myszki  14.50 – 15.05

14.50 – 16.30 – Kontynuacja działalności edukacyjnej,

  • zabawy ruchowe,
  • zabawy i gry dydaktyczne, stolikowe,
  • ćwiczenia gramatyczne, słownikowe, ortofoniczne
  • praca wyrównawcza, indywidualna,
  • zabawy dowolne według zainteresowań,
  • zajęcia w małych zespołach,
  • omówienie z dziećmi wydarzeń dnia.

Pożegnanie dnia w przedszkolu

16.30 – 17.00 Własna aktywność dzieci,

  • zabawy dowolne w sali lub na powietrzu.
24
Kontrast