Nutki

Nauczyciele: Aneta Zabrodzka, Olga Wójcik
Opiekunka: Renata Kwapisz

Nutki – to już nie małe dzieciaki,
ale przedszkolne średniaki!
Zawsze są radosne, wesołe, wspaniałe,
uwielbiają codzienną zabawę.

Przedszkolne Ciocie uczą je wszystkiego,
zwłaszcza tego, jak być dobrym kolegą.
Jak przywitać się każdego ranka
i pożegnać, gdy jest czas „odbieranka”.

Przypominają o grupowych umowach,
a także o magicznych słowach.
Powtarzają: „Mówcie przepraszam, proszę, dziękuję,
przecież to nic nie kosztuje”.

Grupa Nutek to fajne dzieciaki,
zieloną salę mają rozrabiaki.
Tu zawsze jest świetna zabawa,
nawet nauka to super sprawa!!!

PAŹDZIERNIK

Założenia Dydaktyczno-Wychowawcze

  1. „Jesień w sadzie i w ogrodzie”
  • Poznawanie zmian zachodzących w przyrodzie jesienią – w sadzie i w ogrodzie.
  • Nazywanie warzyw, drzew owocowych i owoców na nich rosnących.
  • Rozróżnianie owoców i warzyw – co pochodzi z sadu, a co z ogrodu?
  • Zachęcanie do aktywnego współdziałania podczas przygotowywania przetworów z owoców i warzyw – próbowanie własnych wyrobów – soki.
  • Kształcenie umiejętności uważnego słuchania utworów literackich – opowiadania, wiersze.
  • Rozwijanie myślenia przyczynowo-skutkowego – opowiadanie historyjek obrazkowych.
  • Dostrzeganie rytmów, wychwytywanie powtarzających się sekwencji i ich kontynuowanie.
  • Rozwijanie sprawności manualnej poprzez rysowanie kredkami, malowanie farbami, wyklejanie plasteliną, wycinanie.
  • Ćwiczenie sprawności fizycznej.
  1. „Jesień w lesie”
  • Poznawanie zmian zachodzących jesienią w lesie. 
  • Rozróżnianie drzew liściastych i iglastych, nazywanie drzew i ich owoców: klon/noski, kasztanowiec/kasztany, dąb/żołędzie, jarząb pospolity/jarzębina, orzech/ orzechy, sosna/szyszka, dopasowywanie kształtu liścia i owocu do drzewa.
  • Zapoznanie ze zwierzętami żyjącymi w lesie: sarna, jeleń, niedźwiedź, dzik, lis, wilk, jeż, wiewiórka, sowa, dzięcioł, wrona, kukułka. Rozróżnianie zwierząt od ptaków. Naśladowanie ruchów i odgłosów zwierząt.
  • Kształtowanie umiejętności porządkowania zdarzeń w historyjce obrazkowej.
  • Wdrażanie do dzielenia na sylaby prostych wyrazów.
  • Układanie rozpoczętego rytmu, pokazywanie ruchem.
  • Rozwijanie sprawności manualnej poprzez rysowanie kredkami, malowanie farbami, wyklejanie, wycinanie.
  • Ćwiczenie sprawności fizycznej.
  • WIERSZE DO NAUKI

    „Pomidor” – Jan Brzechwa

    Pan pomidor wlazł na tyczkę
    I przedrzeźnia ogrodniczkę.
    „Jak pan może,
    Panie pomidorze?!”

    Oburzyło to fasolę:
    „A ja panu nie pozwolę!
    Jak pan może,
    Panie pomidorze?!”

    Groch zzieleniał aż ze złości:
    „Że też nie wstyd jest Waszmości,
    Jak pan może,
    Panie pomidorze?!”

    Rzepka także go zagadnie:
    „Fe! Niedobrze! Fe! Nieładnie!
    Jak pan może,
    Panie pomidorze?!”

    Rozgniewały się warzywa:
    „Pan już trochę nadużywa.
    Jak pan może,
    Panie pomidorze?!”

    Pan pomidor zawstydzony,
    Cały zrobił się czerwony
    I spadł wprost ze swojej tyczki
    Do koszyczka ogrodniczki.

    „Jeż” – Iwona Sallach

    W suchym lesie mieszka jeż,

    chcesz zobaczyć – to się spiesz!

    Pod gromadką liści śpi,

    gdy słoneczko złote lśni.

    Jabłek nigdy nie zajada

    chętnie złapie zaś owada.

    I poluje tylko nocą

    kiedy gwiazdki już migocą!

    Gdy nastaje sroga zima

    jeżyk drzemkę rozpoczyna.

    Budzi się zieloną wiosną

    kiedy młode trawki rosą.

     

24
Kontrast