Co słychać w grupie Gwiazdek..

Wizyta Policji

28.06 w środę w Naszym przedszkolu gościliśmy Funkcjonariuszki Policji. Panie Policjantki w przystępny dla dzieci sposób opowiedziały o swojej pracy m. in. pokazywały i opisywały przedmioty służące im w codziennej pracy np.: tarczę stop, kamizelkę odblaskową, kajdanki. Opowiadały również o tym, jak bezpiecznie spędzić wakacje. Korzystając z okazji  dzieci z grupy „Gwiazdki” zadawały Paniom przygotowane wcześniej pytania odnośnie ich pracy. Dzieci miały możliwość odbić swój palec w ramach próby pobrania odcisków palców wykonywanych przez policję. Na koniec spotkania Funkcjonariuszki zaprosiły dzieci na przedszkolny parking, gdzie czekał na Nich policyjny radiowóz. Po krótkim opisie funkcji pojazdu oraz jego elementów dzieci miały możliwość wejść do samochodu. Największą atrakcją była jednak syrena policyjnego radiowozu, którą Panie policjantki włączyły podczas swojego odjazdu.🚨🚔🚓👮‍♀👮‍♀

Zapraszamy do obejrzenia galerii zdjęć:

Lody

We wtorek 27.06 Dzieci z grupy „Gwiazdki” wybrały się do pobliskiej lodziarni „Król” na pyszne lody. Dzieci oprócz wybrania ulubionego smaku loda oraz rodzaju rożka nie zapomniały o zwrotach grzecznościowych. „Gwiazdki” miło spędziły popołudnie 🍦🍨🍧

Zapraszamy do obejrzenia galerii zdjęć:

„Wakacyjne przygody”

Ostatnim tematem zajęć dydaktycznych w roku szkolnym 2022/2023 w Naszej grupie był temat „Wakacyjne przygody”. Celem zajęć było m. in.: zapoznanie z zasadami bezpiecznego zachowania się na wakacjach, doskonalenie wiedzy dotyczącej prawidłowego zachowania się na wyjeździe, zapoznanie z folklorem góralskim oraz z cechami górskiego krajobrazu i górskiej przyrody, zapoznanie z zasadami zachowania się w parku narodowym, kształtowanie poszanowania dla kultury góralskiej, nauka planowania wydarzeń i pracy z kalendarzem (w tym przypomnienie nazw dni tygodnia), zapoznanie z pojęciem „szanty” oraz z przykładowymi utworami tego typu itp. Dzieci wysłuchały opowiadania nauczycielki „Zamek z piasku” – na podstawie tekstu A. Aschenbach. Uważnie słuchały opowiadania,- ćwicząc budowanie poprawnych gramatycznie wypowiedzi. Dzieci brały aktywny udział w zajęciach poprzez zgłaszanie chęci odpowiedzi na pytanie. Na zajęciach umuzykalniających uczyły się śpiewać piosenkę  „W murowanej piwnicy”  sł. i muz. tradycyjne. Podczas zabaw matematycznych „Liczymy muszelki” liczyły za pomocą makaronu muszelek, doskonaliliśmy umiejętności dodawania i odejmowania oraz ćwiczyliśmy myślenie przyczynowo – skutkowe. Na zajęciach plastycznych dzieci stworzyły pracę pt.: „Krab” – praca plastyczna z kołami origami – składały koła origami według wzoru, przyklejały elementy do kartki papieru, dorysowaywały nogi i oczy kraba, formowały i przyklejały na katce wykonane z plasteliny wodorosty . Ćwiczyły swoją pamięć podczas nauki wiersza „Górski potok” I. R. Świętochowskiej. Na zajęciach muzycznych „Tańczący zbójnicy”– zabawy muzyczne do piosenki „W murowanej piwnicy”sł. i muz. tradycyjne – śpiewały słowa piosenki oraz uczyły się układu choreograficznego ćwicząc rytmiczne poruszanie się w rytm muzyk. Podczas zabaw matematycznych „Wysokie góry” – doskonaliły przeliczanie, układały zdania matematyczne za pomocą znaków i przeliczały klocki tworzące budowle. Podczas zabaw językowych „Quiz wiedzy o lecie” – utrwalały wiadomości na temat tej pory roku, przypomniały sobie nazwę miesięcy letnich oraz omówiliśmy zasady bezpieczeństwa w czasie wakacji. Podsumowaniem tygodnia było wspólne przygotowywanie owocowych szaszłyków na drugie śniadanie.🍒🍇🍓🍍🍉🍏🍎

Zapraszamy do obejrzenia galerii zdjęć:

„Smaki i zapachy lata”

W ubiegłym tygodniu tematem zajęć dydaktycznych w Naszej grupie był temat „Smaki i zapachy lata”. Celem zajęć było m. in.: utrwalanie wiadomości na temat lata,  uczenie tolerancji wobec upodobań innych dzieci, poszerzenie wiedzy na temat letnich zabaw i wakacyjnych przygód, poznanie sposobów na zachowanie wspomnień, budzenie wrażliwości na otaczającą przyrodę, zapoznanie z malarstwem jako formą sztuki, poznanie zjawisk atmosferycznych występujących latem itp. Dzieci wysłuchały opowiadania nauczycielki „Porzeczki” – na podstawie tekstu A. Aschenbach. Uważnie słuchały opowiadania, poszerzając wiedzę na temat letnich owoców, oraz ćwiczyły poprawne budowanie wypowiedzi ustnej podczas odpowiadania na pytania. Na zajęciach umuzykalniających „Lato płynie do nas” uczyły się śpiewać piosenkę sł. K. Zuchora, muz. K. Kwiatkowska. Podczas zabaw matematycznych wg założeń E. Gruszczyk – Kolczyńskiej pt.: Dokładam przedmioty i wiem, ile ich jest razem. Zabieram i wiem ile zostało” – rozszerzały zakres liczenia oraz doskonaliły umiejętności dodawania i odejmowania oraz zapisywania działań za pomocą cyfr i znaków. Na zajęciach plastycznych dzieci stworzyły pracę pt.: „Wakacyjna lemoniada” – ćwiczyły wycinanie elementów, przyklejanie ich na kartce papieru, oraz doskonaliły umiejętności prawidłowego posługiwania się nożyczkami. Ćwiczyły swoją pamięć podczas nauki wiersza „Obraz z bocianem” – W. Chotomskiej.  jak również zapamiętywały informacje o pracy policji podczas nauki wiersza pt.: „Wesoły autobus” – wiersz do nauki B. Jaczewskiej. Podczas zabaw matematycznych „Który to kolor?” – doskonaliły przeliczanie, ćwiczyły również szeregowanie pasków papieru w kolejności zgodnie z instrukcją.

Zapraszamy do obejrzenia galerii zdjęć:

„Wielka wyprawa”

W ubiegłym tygodniu tematem zajęć dydaktycznych w Naszej grupie był temat „Wielka wyprawa”. Celem zajęć było m. in.: poznanie źródeł wiedzy o świecie, charakterystycznych obiektów w innych krajach i ciekawostek o nich, utrwalanie i poszerzenie wiadomości o środkach transportu, odwzorowywanie, utrwalanie i poszerzanie wiedzy na temat zwierząt egzotycznych, poznanie muzyki z różnych stron świata, poszerzenie wiedzy na temat instrumentów muzycznych z różnych stron świata i innych krajów, utrwalenie wiadomości o wakacyjnych środkach transportu, rozwijanie chęci podróżowania i otwartości na inne kultury itp. Dzieci wysłuchały opowiadania nauczycielki „To niemożliwe!” – na podstawie tekstu A. Aschenbach. Uważnie słuchały opowiadania, poszerzając wiedzę na temat innych kultur oraz ćwiczyły cierpliwe czekanie na swoją kolej podczas zgłaszania się do odpowiedzi. Na zajęciach umuzykalniających „Jedzie pociąg” bawiły się ruchowo ze śpiewem. Podczas zabaw matematycznych wg założeń E. Gruszczyk – Kolczyńskiej pt.: „Uczę się wymieniać jeden do jednego, dwa do dwóch, pięć do pięciu. Kupujemy i budujemy” – rozszerzały zakres liczenia oraz zrozumienia sensu wymiany i respektowania umów kupna – sprzedaży. Na zajęciach plastycznych dzieci stworzyły pracę pt.: „Helikopter wśród chmur” –  przyklejały elementy na kartce papieru, doskonaliły umiejętności prawidłowego posługiwania się nożyczkami.  Ćwiczyły swoją pamięć jak również zapamiętywały informacje o pracy policji podczas nauki wiersza pt.: „Wesoły autobus” – wiersz do nauki B. Jaczewskiej. Na podstawie tekstu układały kolejność usadzenia postaci w autobusie.Uczyły się śpiewać piosenkę „Wsiadaj prędko do pociągu!” sł. K. Rokosz, muz. M. Witek. Ćwiczyliśmy na zajęciach gimnastycznych wg. K. Wlaźnik, zestaw XX. Podczas zabaw matematycznych „Pojazdy w Naszej sali” – doskonaliły przeliczanie oraz grupowanie pojazdów ze względu na wspólną cechę. Podczas zajęć językowych ćwiczyliśmy pamięć poprzez oglądanie filmu edukacyjnego „Jak podróżujemy” autorstwa „Domowe Przedszkole”. Utrwalaliśmy wiadomości na temat sposobów podróżowania oraz środków transportu.

Zapraszamy do obejrzenia galerii zdjęć:

Zakończenie zajęć z tenisa ziemnego

15.06 odbyły się ostatnie zajęcia z tenisa ziemnego prowadzone przez przez instruktorów Klubu Sport Team na kortach w Wesolandii.  Zajęcia odbywały się raz w miesiącu a celem zajęć było rozwijanie sprawności fizycznej oraz zachęcanie dzieci do aktywnego spędzania czasu. Serdecznie dziękujemy za zajęcia!

Zapraszamy do obejrzenia galerii zdjęć:

„Kto nam pomoże”

W ubiegłym tygodniu tematem zajęć dydaktycznych w Naszej grupie był temat „Kto nam pomoże”. Celem zajęć było m. in.: zapoznawanie się ze sposobami wzywania pomocy w razie nagłego wypadku, poszerzanie wiedzy na temat sposobów wzywania pomocy w sytuacjach, które tego wymagają, ćwiczenie, jak zadzwonić po straż pożarną w nagłym wypadku, zapoznanie z pracą lekarza, utrwalanie numerów alarmowych itp. Dzieci poprzez różne formy zabawy dowiedziały się w jaki sposób pracują policjancji, strażacy oraz lekarze. Dzieci wysłuchały opowiadania nauczycielki pt „Strażacy” na podstawie tekstu A. Aschenbach, poznawały informacje na temat pracy straży pożarnej. Dzieci przypomniały sobie numery telefonu do poszczególnych służb ratunkowych. Ćwiczyliśmy również naszą reakcje na wydarzenie kryzysowe – poprzez zabawkowy telefon wzywaliśmy poszczególne służby, ucząc się kolejności w jakiej należy podawać informację dzwoniąc pod numer ratunkowy 112. Na zajęciach umuzykalniających uczyły się śpiewać piosenkę  pt.:„112 Numer alarmowy”. Podczas zabaw matematycznych wg założeń E. Gruszczyk – Kolczyńskiej pt.: „Potrafię sortować kolorowe kartoniki i ustalać ile ich jest i których jest więcej” – zabawy matematyczne wg założeń E. Gruszczyk – Kolczyńskiej – ćwiczyły klasyfikację przedmiotów ze względu na wspólną cechę jak również przeliczanie i nazwnictwo liczebników porządkowych. Na zajęciach plastycznych dzieci stworzyły pracę pt.: „Czapka policyjna” – doskonaliły umiejętności wycinania nożyczkami oraz przyklejały pocięte elementy na wzór czapki policyjnej. Ćwiczyły swoją pamięć jak również zapamiętywały informacje o pracy policji podczas nauki wiersza pt.:„Policjant” A. Filipkowskiej. Podczas zajęć jezykowych pt.: „Bezpieczni” – pracowały z obrazkiem, utrwalały wiadomości na temat służb ratunkowych
oraz ćwiczyły budowanie dłuższych wypowiedzi ustnych na temat obrazka. Poprzez zabawę tematyczną pt.: „Miś u lekarza” – utrwalaliśmy nazewnictwo części ciała, jak również zwroty grzecznościowe oraz zapamiętywaliśmy nazwy sprzętu lekarskiego. Dzieci poznały wiele specjalizacji medycznych i miały okazję spróbować wyleczyć chorego w zabawie misia.

Zapraszamy do obejrzenia galerii zdjęć:

 III Edycja Olimpiady Sportowej pt. : „Biało-Czerwoni”

01 czerwca w Dzień Dziecka w Przedszkolu nr 262 zorganizowana została III Edycja Olimpiady Sportowej pt. : „Biało-Czerwoni”  Dzieci tego dnia do przedszkola przyszły ubrane w sportowe stroje  w barwach bieli i czerwieni. Z wielką radością przystąpiły do zabaw ruchowych mających na celu m in.:- rozwijanie sprawności fizycznej dzieci, tworzenie atmosfery współpracy i współdziałania w grupie, , zaangażowanie w wykonywanie zadań sportowych;, poznawanie zasad konkurencji sportowcy;, odczuwanie pozytywnych emocji związanych z rywalizacją sportową, poznawanie i stosowanie zasad właściwego dopingu sportowego czy też przestrzeganie zasad bezpieczeństwa podczas zawodów sportowych. Olimpiada zaczeła się od wspólnej rozgrzewki przy muzyce. Dzieci i pracownicy przedszkola wzieli udział w takich zabawach jak: „Bujak” – zabawa z wykorzystaniem rajstop, piłki i kręgli. „Tor hula – hop” – pokonanie toru złączonych kół, „Podskocz wyżej” – wyszukiwanie liter do stworzenia napisu własnej grupy, „Ubieramy się” – z wykorzystaniem szarf, „Sprzątanie podwórka” – porządkowanie kolorowych klocków, „Zygzak” – pokonanie toru z rurką itp. Na zakończenie podsumowaliśmy Kampanie pt.:”Rowerowy Maj” – W naszej grupie aż 7 dzieci zostało nagrodzonych za 100% frekwencję podczas całego miesiąca trwania kampani. Jest to rekord całego przedszkola! Gratulacje dla: Łucji, Dorotki, Weroniki, Hanii, Klary, Ingi i Kasi oraz pozostałych Gwiazdek zaangażowanych w tegoroczną kampanię. Nagrodę grupową otrzymała grupa Nutki. Dzieci otrzymały swoje książeczki, które są potwierdzeniem uzyskania nagrody u organizatorów konkursu. Dzień Dziecka w Przedszkolu nr 262 był aktywny i pełen emocji 🇵🇱⚽🥇🏅🚴‍♀🚴🚴‍♀

Zapraszamy do obejrzenia galerii zdjęć:

„Dzień Dziecka”

W ubiegłym tygodniu tematem zajęć dydaktycznych w Naszej grupie był temat „Dzień Dziecka”. Celem zajęć było m. in.: zapoznanie z prawami i obowiązkami dzieci, kształcenie umiejętności społecznych, uczenie tolerancji wobec innych osób, rozwijanie poczucia odpowiedzialności wobec domowego pupila, utrwalanie przekonania, że zwierzę może być przyjacielem człowieka, poszerzanie wiedzy na temat zwierząt domowych i sposobów dbania o nie itp. Dzieci wysłuchały opowiadania nauczycielki pt „Ciasteczka na śniadanie” na podstawie tekstu A. Aschenbach, poprzez które uczyły się tolerancji wobec innych osób. Na zajęciach umuzykalniających uczyły się śpiewać piosenkę  pt.: “Dzieci lubią zabawę “- sł. U. Piotrowska, muz. M. Melnicka-Sypko. Podczas zabaw matematycznych wg założeń E. Gruszczyk – Kolczyńskiej pt.: „Potrafię wymieniać jeden do jednego w sytuacji kupna i sprzedaży” liczyły i ustalały równoliczności poprzez wymianę, ćwiczyły także respektowanie umów w sytuacji kupna i sprzedaży. Na zajęciach plastycznych dzieci stworzyły pracę pt.: “Fajnie, że jesteś” – rysowały na kartce papieru kredkami według własnego pomysłu jakąś rzecz, która sprawiłaby radość koledze/koleżance z grupy rozwijając tym samym inwencję twórczą. Ćwiczyły swoją pamięć podczas nauki wiersza pt.: „Dwie kucharki” T. Mazur. Oglądały film edukacyjny pt.:”Prawa i obowiązki Dziecka”. W zabawie językowej: Nasze prawa i Nasze obowiązki” – podczas burzy muzgów dzieci wymieniały czym są dla nich prawa i obowiązki. Pomysły zostały zapisane na kartce brustolu, a wśród kartek obrazkowych układaliśmy na tablicy prawa i obowiązki dziecka i porównywaliśmy z Naszymi odpowiedziami 💜💛💙❤💚🧡

Zapraszamy do obejrzenia galerii zdjęć:

Wycieczka do parku rozrywki „Pluszakolandia”

W poniedziałek 29 maja z okazji „Dnia Dziecka” dzieci z Przedszkola nr 262 wybrały się na wycieczkę autokarową do parku rozrywki „Pluszakolandia”. Dzieci zapewnioną miały świetną zabawę indywidualną oraz zorganizowną w postaci: dmuchańców, krainy materacowego, rowerków wodnych, motorówek elektrycznych, dmuchanej kulina wodzie, koników, motorków akumulatorowych oraz zabaw integracyjnych z chustą animacyjną, dmuchanymi piłkami, zawodów skoków w workach, konkurencji z drabinkami, dojenie krowy, przejazdu kolejką oraz wyszukiwaniu skarbów w labiryncie. Podczas pobytu a parku dzieci zjadły drugie śniadanie – banana, oraz obiad – grilowaną kiełbaskę z bułeczką i warzywem.  Był to dzień pełen wrażeń. Gwiazdki bawiły się doskonale, a po powrocie do przedszkola długo wspominały świetną zabawę w parku rozrywki.🤩🎯🏸💦🛵🚌🎡

 

Zapraszamy do obejrzenia galerii zdjęć:

„Zabawy Integracyjne z Rodzicami”

25 maja w Naszym Przedszkolu odbyło się spotkanie w ramach zbliżających się Świąt, tak ważnych dla każdego przedszkolaka jakimi są: Dzień Mamy, Dzień Taty i Dzień Dziecka. Z tej okazji grupa Gwiazdki wspólnie z rodzicami bawiła się w zabawy integracyjne w sali widowiskowej Naszego Przedszkola. Spotkanie rozpoczeło się krótkim występem przygotowanym przez dzieci. Gwiazdki recytowały wiersze: “Mama i Tata” oraz „Przyrzeczenie” a także zaśpiewały piosenkę pt.:  „Jaki dzień wesoły” sł. E. Drygas, muz. M. Matuszewskiego. Następnie rozpoczeliśmy wpólną zabawę „Qwizem wiedzy o przedszkolu”. Dzieci i rodzice odpowiadali na takie pytania jak m. in.: Jaki numer ma Nasze Przedszkole? Jaki kolor ma sala grupy „Biedronki”? Jakie przedstawienie wystawiali Nasi Rodzice dla dzieci z okazji „Dnia Dziecka” w zeszłym roku szkolnym? czy tez: Kktóre miejsce w konkursie tanecznym „Let’s dance” zajęły reprezentantki Naszej Grupy?. Po wygłoszeniu odpowiedzi rozpoczeliśmy zabawy muzyczno-ruchowe takie jak: „Tańczący worek z ubraniami”,  Zabawa taneczna „Swing w uliczce”, „Konkurencja sportowa „Dzieci kontra Rodzice” , „Pociąg z przeładunkiem”. Na zakończenie wspólnej zabawy wykonaliśmy „Taniec pingwina”, a dzieci wręczyły Rodzicom przygotowany przez siebie prezent – kwiatek w ozdobionej doniczce. Za Nami wspaniała zabawa. Dziękujemy wszystkim za obecność i doskonałą atmosferę!  💜💛💙❤💚🧡

 

Zapraszamy do obejrzenia galerii zdjęć:

„Święto Rodziny”

W ubiegłym tygodniu tematem zajęć dydaktycznych w Naszej grupie było ” Święto Rodziny”. Celem zajęć było m. in.: uświadomienie wartości, jaką jest rodzina, utrwalanie miłych słów, których należy używać w rozmowach z bliskimi osobami, wspomaganie rozwoju społecznego, integracja grupy i uczestnictwo w uroczystości „Dnia Rodziny” w przedszkolu, wyrażanie radości z własnoręcznego przygotowywania upominków dla najbliższych itp. Dzieci wysłuchały opowiadania nauczycielki pt „Przytulanka” na podstawie tekstu A. Aschenbach. Utrwalały miłe słowa, którye należy używać w rozmowach z bliskimi osobami. Na zajęciach umuzykalniających uczyły się śpiewać piosenkę „Jaki dzień wesoły” sł. E. Drygas, muz. M. Matuszewski. Podczas zajęć matematycznych pt.: „Mogę policzyć nawet to czego nie widzę” – zabawy matematyczne wg założeń E. Gruszczyk – Kolczyńskiej – ćwiczyły liczenie znikających obiektów i ustalanie, ile ich jest oraz porównywanie obiektów z ich klasyfikacją. Na zajęciach plastycznych dzieci stworzyły pracę pt.: „Prezent dla Mam i Taty” – wycinanały serca z kolorowego papieru oraz ozdabiały doniczki folią aluminiową, wstążką i naklejkami. Ćwiczyły swoją pamięć podczas nauki wiersza pt.: “Mama i Tata” J. Koczanowskiej. Na zajęciach gimnastycznych wg. K. Wlaźnik wykonywały ćwiczenia kształtujące mięśnie tłowia przy pomocy kocyków gimnastycznych, piłek, pachołków oraz koł hula-hop. Podczas zabaw matematycznych pt.: „Ilu członków rodziny?” – ćwiczyły przeliczanie wskazazując liczbę osób i zwierząt w rodzinie i przeliczały wszystko za pomocą liczmanów. Podczas zajęć językowych pt.: „Cechy dobrego przyjaciela” – pracowały z obrazkiem ustalając jaki ich zdaniem powinien być prawdziwy przyjaciel. 💜💛💙❤💚🧡

 

Zapraszamy do obejrzenia galerii zdjęć:

„Na wiosennej łące”

W ubiegłym tygodniu tematem zajęć dydaktycznych w Naszej grupie był temat ” Na wiosennej łące”. Celem zajęć było m. in.: uwrażliwianie dzieci na otaczającą przyrodę, budowanie pozytywnej postawy wobec pracy owadów zapylających, kształtowanie świadomości przyrodniczej i poczucia empatii oraz troski, poznanie ziół rosnących na polskich łąkach, zachęcanie do obserwacji owadów. Dzieci wysłuchały opowiadania nauczycielki pt „Piknik” na podstawie tekstu A. Aschenbach. Odpowiadały na pytania dotyczące opowiadania jak również zapamiętywały gatunki zwierząt mieszkających na łące. Dzieci ćwiczyły uważnie słuchanie opowiadania jak również prawidłowe budowanie wypowiedzi ustnej oraz zapamiętywanie kolejności zdarzeń. Na zajęciach umuzykalniających uczyły się śpiewać piosenkę „Wiosna na łące” sł. Marcin Przewoźniak, muz. Robert Dziekański. Podczas zajęć matematycznych pt.: „Liczymy od począdku do końca i odwrotnie” – zabawy matematyczne wg założeń E. Gruszczyk – Kolczyńskiej – – rozszerzały własny zakres liczenia jak i ćwiczły przeliczanie obustronne oraz doskonalenie umiejętności dodawania i odejmowania. Na zajęciach plastycznych dzieci stworzyły pracę pt.: „Motyle na łące” wycinały motyle według wzoru oraz wycinały paski z papieru kolorowego a następnnie przyklejały elementy na kartke papieru tworząc łąkę. Ćwiczyły swoją pamięć podczas nauki wiersza pt.: „Żuk” J. Brzechwy. Na zajęciach gimnastycznych wg. K. Wlaźnik wykonywały ćwiczenia kształtujące mięśnie brzucha, mięśni grzbietu przy pomocy szarf oraz małych piłek. Podczas zabaw matematycznych pt.: „Jeden, dwa, jeden, dwa” układały mieszkańców łąki w odpowiednie, przypisane im okienka – doskonaliły przy tym umiejętność kodowania. W piątek 19 maja „Gwiazdki” świętowały „Dzień Pszczoły” – poznając informacje na temat tego pożytecznego zwierzęcia. Obejrzały film edukacyjny „Mieszkańcy łąki” o raz „Życie pszczół” – utrwalając przy tym informację na temat fauny iflory. Wykonały laurki dla przedszkolnej grupy maluchów „ Pszczółek” z okazji dnia ich sybolu grupowego ucząc się przy tym życzliwości oraz integrując się ze środowiskiem przedszkolnym. W ramach podsumowania tematu wybraliśmy się na pieszą wycieczkę nad „Oczko wodne” w Naszej przedszkolnej okolicy i przez lupy obserwowaliśmy życie zwierząt mieszkających na łące.🐸🐝🦋🌺🌻🌼🌸🥀

 

Zapraszamy do obejrzenia galerii zdjęć:

Dzień Stroju Ludowego

W poniedziałek 15 maja cała społeczność Przedszkola nr 262 obchodziła Dzień Stroju Ludowego. Przedszkolaki oraz wszyscy pracownicy przedszkola w ramach obchodów ubrani byli w piękne, barwne elementy strojów ludowych tj.: chusty, koralne, kamizelki, kapelusze, białe koszule, zdobne w kwiaty kiece. Zrealizowaliśmy tym samym zadanie z Ogólnopolskiego Projektu Edukacyjnego „Piekna Nasza Polska Cała”, którego celem było rozbudzanie postawy patriotycznej, jak również nauka o kulturze i historii Naszego Kraju. Podczas zajęć dydaktycznych „Gwizazdki” zapoznały się z nazewnictwem elementów stroju ludowego, poznały historie ich powstawania, oraz cel. Sprawdzały jakie elementy stroju ludowego mają tego dnia na sobie. Dzieci obejrzały również film edukacyjny pt.: „Polskie stroje ludowe”, dzięki, któremu zobaczyły jak wyglądają różne stroje w zależności od regionu Polski tj.: łowicki, kaszubski, góralski, bytomski, krakowski, kujawski, kurpiowski, lubelski i inne. Zoorganizowany został pokaz mody stroju ludowego, gdzie każdy miał możliwość przejść się po czerwonym dywanie prezentując swój ubiór. Grupy zerówkowe zaprezentowały ludowe tańce oraz piosenki. Był to bardzo ciekawy dzień pełen wrażeń 🇵🇱📿❤

 

Zapraszamy do obejrzenia galerii zdjęć:

„Zwierzęta wiejskie”

W ubiegłym tygodniu tematem zajęć dydaktycznych w Naszej grupie były „Zwierzęta wiejskie”. Celem zajęć było m. in.:  zapoznanie dzieci z życiem i pracą na wsi, utrwalenie nazw zwierząt gospodarskich oraz budynków, w których mieszkają, kształtowanie otwartej postawy na przyrodę i dobra natury, rozpoznawanie poszczególnych członków rodzin zwierzęcych i utrwalanie ich nazw. Dzieci wysłuchały opowiadania nauczycielki pt „Z wizytą na wsi” – na potsawie tekstu Urszuli Piotrowskiej. Dzieci ćwiczyły uważnie słuchanie opowiadania jak rówwnież prawidłowe budowanie wypowiedzi ustnej oraz zapamiętywanie kolejności zdarzeń. Na zajęciach umuzykalniających uczyły się śpiewać piosenkę „Śniadanko baranka” – sł. A. Galica muz. T. Pabisiak. Podczas zajęć matematycznych pt.: „Mierzenie objętości mleka” – dzieci dokonywały pomiaru objętości mleka za pomocą butelek i szklanek, rozwijając przy tym zdolności analityczne.  Na zajęciach plastycznych dzieci stworzyły pracę pt.: „Trzy świnki” – techniką origami. Ćwiczyły swoją pamięć podczas nauki wiersza pt.: „Zwierzęta wiejskie” autorstwa A. Bator. Na zajęciach gimnastycznych wg. K. Wlaźnik wykonywały ćwiczenia kształtujące mięśnie brzucha, mięśni grzbietu przy pomocy skakanek. Podczas zabaw matematycznych pt.: „Coraz lepiej składam pocięte obrazki w logiczną całość”  wg założeń E. Gruszczyk – Kolczyńskiej zapamiętywały wzor obrazka, następnie próbowały już pocięty na kilka części złożyć w logiczną całość ćwicząc przy tym pamięć wzrokową i koordynację wzrokowo – ruchową. Na podstawie tekstu „Cztery kocie mamy” J. Wasilewskiej dzieci dopasowywały obrazki wg tego co słyszały – uważne słuchanie opowiadania rozwijąc myślenie przyczynowo – skutkowe. Wykonały również pracę plastyczną w małych grupach pt.: „Na wiejskim podwórku” – dokonując kontynuacji reprodukcji obrazu Tadeusza Makowskiego.

Zapraszamy do obejrzenia galerii zdjęć:

„VI FESTIWAL TAŃCA „DISCO DANCE””

28 kwietnia w Naszym Przedzkolu odbyła się VI edycja FESTIWALU TAŃCA „DISCO DANCE””. Celem konkursu było: rozbudzanie i rozwijanie wrażliwości muzycznej u dzieci w wieku przedszkolnym, tworzenie warunków do odnoszenia przez dziecko sukcesu, podnoszenie własnej samooceny i śmiałości dziecka oraz promowanie edukacji kulturalnej i współpraca ze środowiskiem lokalnym. Reprezentantki Naszej grupy – Inga K., Klara N., Laura W., Łucja B. startowały w konkursie wraz z innymi zespołami z przedszkoli z dzielnicy Wesoła. Z wielką radością ogłaszamy, że dziewczynki zwyziężyły zajmując I miejsce !! 🥇🏆💗🥳

Życzymy Naszym Wychowankom dalszych sukcesów w karierze tanecznej, GRATULACJE!

Zapraszamy do obejrzenia galerii zdjęć:

„W świecie książki”

W ostatnim tygodniu kwietnia tematem zajęć dydaktycznych w Naszej grupie był temat „w świecie książki”. Celem zajęć było m. in.: kształtowanie nawyku czytania książek, odkładania ich na półkę i właściwych zachowań podczas czytania/oglądania książek, zapoznanie z procesem tworzenia książki, poznanie zawodów związanych z powstawaniem książki, zachęcanie do dzielenia się książkami jak również wymiany nimi i wielokrotnego ich używania. Dzieci wysłuchały opowiadania nauczycielki pt.: „Książka z baśniami” na podstawie tekstu A. Aschenbach, poprzez które zapamiętywały sposoby dbania o książki oraz ćwiczyły prawidłowe budowanie wypowiedzi ustnej. Stworzyły „Regulamin czytelnika” i obiecały ściśle go przestrzegać.  Na zajęciach umuzykalniających uczyły się śpiewać piosenkę „Książka” sł. Marcin Przewoźniak, muz. Adrianna Furmanik-Celejewska. Podczas zajęć matematycznych pt.: „Zaczynam tworzyć sensowne kolekcje” wg założeń E. Gruszczyk – Kolczyńskiej ćwiczyły umiejętność gromadzenia książek ze względu na ich rodzaj lub wygląd – rozwijały zdolności dobierania obiektów w kolekcje. Na zajęciach plastycznych dzieci stworzyły wspólną grupową książkę pt.: „Cztery zwykłe trójkąty” – wymyślały ich historię, tworzyły ilustracje rozwijając ekspresję twórczą. Na podstawie wiersza „Skarga książki” J. Huszcza zastanawiały się, w jaki sposób można wykorzystać starą, zniszczoną książkę. Ćwiczyły pamięć poprzez naukę wiersza. Na zajęciach gimnastycznych wg. K. Wlaźnik, wykonywały ćwiczenia kształtujące mięśnie brzucha oraz mięśnie grzbietu i rozwijały ogólną sprawność fizyczną. Podczas zabawy matematycznej pt.: „Ile trzeba dołożyć?” ćwiczyły przeliczanie oraz percepcje wzrokową, poprzez rozkładanie takiej samej liczby książek na trzech półkach. Wykonały pracę plastyczno – techniczną „Zakładka” – tworząc pamiątkową zakładkę do książek. Poznały funkcjinowanie takich placówek jak Biblioteka i Czytelnia poznając różnice pomiędzy nimi. Z ciekawością słuchały o tym w jaki sposób funkcjonuje nasza przedszkolna biblioteka, a w zabawie „Bibliotekarz” utrwaliły kolejność czynności podczas wypożyczania książki.

Zapraszamy do obejrzenia galerii zdjęć:

II Warszawski Konkurs Recytatorski, Artystyczna Wesoła 2023

We wtorek 18 kwietnia w Przedszkolu nr 427 „Kraina Radości” odbył się II Warszawski Konkurs Recytatorski współorganizowany z Biblioteką Publiczną w Dzielnicy Wilanów, w którym wybrana przez Nauczcielki grupy jako Reprezentantka Naszego Przedszkola udział wzięła Magdalena E. Celem konkursu było popularyzowanie poezji dziecięcej i rozwijanie zdolności recytatorskich dzieci. W I etapie konkurs polegał na nadesłaniu nagrania audio-wideo z recytacją wiersza, następnie spośród 100 zgłoszeń organizatorzy wyłonili 30 uczestników, którzy w II etapie zaprezentowali swój występ na scenie przed publicznością i Jury konkursowym. Z wielką radością ogłaszamy, że Magdalena zajęła II miejsce, recytując wiersz Pani Małgorzaty Strzałkowskiej „Wiosenny Spacer”. Po występach artystycznch dzieci miały okazję spotkać się z autorką książek dla dzieci – obecną w Jury – Panią Małgorzatą Strzałkowską, która w Bibliotece zaprezentowała dzieciom swoje książki, wiersze oraz odpowiadała na czasami bardzo trudne, dziecięce pytania. W dniu 20 kwietnia Magdalena E. reprezentowała Nasze Przedszkole w VII Przeglądzie Młodych Talentów „Artystyczna Wesoła” zorganizowanym przez Ośrodek Kultury Dzielnicy Wesoła m. st. Warszawy.

Gratulujemy serdecznie Naszej Wychowance Magdalenie !🥳🤩🥰

Zapraszamy do obejrzenia galerii zdjęć:
„Dzień Ziemi”
Drugą akcją podczas obchodów „Dnia Ziemi” w Naszym Przedszkolu było wspólne sadzenie drzewka na terenie przedszkola. Dzieci wspólnie z Nauczycielką wybrały się przed Przedszkole, gdzie po znalezieniu odpowiedniego miejsca posadziły czekające dotąd w donicy, młode drzewko jodły. Dzięki tej akcji dzieci dowiedziały się jak wielkie znaczenie w życiu każdego człowieka odgrywają drzewa. Szacunek do roślin i zwierząt to również jedna z zasad postawy proekologicznej, którą poznały Nasze Gwiazdki.
Akcje zakończyliśmy tworząc wspólne plakaty pt.: „Nasz prezent dla Ziemi” 💚♻️🏡
Zapraszamy do obejrzenia galerii zdjęć:
„Dzień Ziemi”
21 kwietnia w Naszym Przedszkolu obchodziliśmy „Dzień Ziemi”. Z tej okazji przedszkolaki podczas zajęć dydaktycznych miały okazję utrwalić wiadomości na temat dbania o Nasza Planetę. Był to dzień, podczas którego dzieci zaangażowały się w dwie akcję na rzecz Ziemi. Pierwszą z nich była „Akcja Sprzątania Świata”. Gwiazdki wyposażone w rękawice oraz worki wybrały się do pobliskiego lasku i posprzątały teren z zalegających tam śmieci. Dzieci były z siebie bardzo dumne. Tego typu działania rozbudzają w przedszkolakach poczucie przynależności do świata, kraju, miasta, dzielnicy jak również kształtują postawy proekologiczne. 💚♻️🏡
Zapraszamy do obejrzenia galerii zdjęć:
„Dbamy o nasza planetę”
W przedostatnim tygodniu kwietnia grupa „Gwiazzdki” realizowała na zajęciach dydaktycznych temat  „Dbamy o nasza planetę”. Dzieci wysłuchały opowiadania Anny Ashenbach „Papierki” i wypowiadały się na temat zaśmiecania Ziemi. Przedszkolaki segregowały śmieci do odpowiednich koszy. Dowiedziały się co to jest recykling i oglądały ilustracje rzeczy zrobionych w wyniku recyklingu. Dzieci opowiadaly w jaki sposób można dbać o planetę. Zajecia matematyczne były prowadzone wg założeń Edyty Gruszczyk – Kolczynskiej podczas których Dzieci segregowały obiekty ze względu na wybraną cechę. Przedszkolaki wykonały również wyciankę „Moja planeta ziemia” oraz tworzyły kosze na śmieci z kubków papierowych. Podczas zajęć muzycznych dzieci nauczyły się piosenki”Ochroń Ziemie” i grały na instrumentach perkusyjnych. Oto fotorelacja z zajęć:💚♻️🏡
Zapraszamy do obejrzenia galerii zdjęć:
„Urządzenia elektryczne”
W tym tygodniu mieliśmy temat: „Urzadzenia elektryczne”. Dzieci wsłuchały opowiadania Grzegorza Kasdepke „Pstryk” na podstawie, którego poznały zasady bezpieczeństwa podczas korzystania z prądu. Przedszkolaki rozpoznawały urzadzenia elektryczne oraz wypowiadały się na temat ich użyteczności. Dzieci oglądały ilustracje sprzętów z dawnych lat i probowaly podać ich nazwy. Na zajęciach matematycznych dzieci układały historyjki obrazkowe w kolejności chronologicznej oraz rozwijały umiejętność liczenia. Gwiazdki rozwijaly pamięć muzyczną poprzez naukę piosenki „Domowe Roboty „. Podczas zajęć plastycznych przedszkolaki rozwijaly umiejętność wycinania i wykonały prace plastyczna „Lampka „.
Zapraszamy do obejrzenia galerii zdjęć:
Tetar Bohema House
14 kwietnia pojechaliśmy na wycieczkę do tetaru Bohema House na spektakl Plastikowy Cyrk Doktora Dolittle. Bohater w wyniku osobistych zawirowań życiowych zmuszony jest do pracy w cyrku. Nowe miejsce pracy zaskakuje wieloma problemami społeczno-środowiskowymi, które są bliskie jego sercu, takie jak: generowanie ogromnej ilości plastiku, brak segregacji śmieci czy złe traktowanie zwierząt. Spektakularne pokazy akrobacji w powietrzu zrobiły na wszystkich ogromne wrażenie. Dzieci były zachwycone. Oto fotorelacja
Zapraszamy do obejrzenia galerii zdjęć:
W Wielkanocnym koszyczku
Zajęcia dydaktyczne w grupie „Gwiazdki” podczas przedświątecznego tygodnia nosiły tytuł „W Wielkanocnym koszyczku”. Celem zajęć było m. in.: zapoznanie dzieci z tradycjami wielkanocnymi, ukazanie wartości tradycji, kształtowanie postawy otwartości na różne kultury, religie i zwyczaje, zapoznanie z technikami ozdabiania jajek i ich nazwami, utrwalenie wiedzy dotyczącej zawartości koszyczka wielkanocnego jak również zachęcanie do kultywowania tradycji. Dzieci na zajęciach wysłuchały opowiadania nauczycielki „Pisanki” na podstawie tekstu tekstu A. Aschenbach i odpowiadały na pytania ćwicząc przy tym prawidłowe budowanie wypowiedź ustnej. Uczyliśmy się śpiewać piosenkę „Piosenka Wielkanocna” Agnieszki Galicy. Na zajęciach matematycznych pt.: „Kto za kim? Ilustrowanie oraz inscenizowanie wiersza Juliana Tuwima „Rzepka”” zabawy matematyczne wg założeń E. Gruszczyk – Kolczyńskiej ćwiczyliśmy wspomaganie rozwoju czynności umysłowych dzieci oraz kodowanie doświadczeń logicznych poprzez tworzenie łańcuszka złożonego z obrazków. Wykonaliśmy pracę pt.: „Pisklaczek” – wycinaliśmy wzoru elementów tworzących skorupę jajka, odbijaliśmy widelec umoczony w farbie na kartce papieru tworząc pisklaka oraz przyklejaliśmy elementów do kartki papieru. Rozwijaliśmy pamięć podczas uczenia się wiersza pt.: „Poranek” A. Aschenbach ćwiczyliśmy także formułowanie dłuższych wypowiedzi na temat treści wiersza. Podczas zajęć gimnastycznych wg założeń K. Wlaźnik kształtowaliśmy mięśnie brzucha, doskonaliliśmy czworakowanie oraz ogólną sprawność fizyczną. Podczas zabawy matematycznej pt.: „Czy to kura z liczbą 3?” doskonaliliśmy posługiwanie się określeniami wartości: mniej i więcej oraz ćwiczyliśmy prawidłowe przeliczanie. Braliśmy udział w zabawie „Wielkanocny koszyczek” – praca z obrazkiem  zapamiętywaliśmy nazwy i wygląd przedmiotów znajdujących się w koszyczku Wielkanocnym i utrwalaliśmy informacje na temat tradycji Świąt Wielkanocnych.
Zapraszamy do obejrzenia galerii zdjęć:
Światowy Dzień Świadomości Autyzmu
03 kwietnia obchodziliśmy Światowy Dzień Świadomości Autyzmu. Wszystkie przedszkolaki przyszły ubrane w kolorze niebieskim na znak solidaryzowania się z osobami dotkniętymi tym zaburzeniem. Celem zajęć bylo zwiększenie świadomości i wrażliwości w temacie autyzmu. Dzieci podczas zajęć ogladaly film pt„Maria – dziewczynka, która lubi mieć plan”. Rozmawiały na temat jej trudności – sposobów radzenia sobie z nimi oraz umiejętności, które posiada. Przedszkolaki zrozumiały, że dla osób z autyzmem bardzo ważna jest przewidywalność oraz powtarzalność sytuacji. Podczas zajec gwiazdki uczestniczyły w zabawach sensorycznych. Dziecie wykonały piękne plakaty pod hasłem „Solidarni z autyzmem”.
Zapraszamy do obejrzenia galerii zdjęć:
Warszaty Wielkanocne
28 marca odbyły się warsztaty wielkanocne z rodzicami. Na poczatku Gwiazdki zaprezentowały krotki występ artystyczny „Kolorowe jajka”. Publiczność nagrodzila dzieci gromkimi brawami. Po krótkim wprowadzeniu odbyły się warsztaty. Dzieci wspólnie z rodzicami wykonały stroik wielkanocny „Jajko w szkle”. Na koniec każde dziecko wspolnie z rodzicem miało zrobione pamiątkowe zdjecie. Oto fotorelacja.
Zapraszamy do obejrzenia galerii zdjęć:
Kino sferyczne
W poniedziałek 27.03 w Naszym Przedszkolu gościło kino sferyczne. W przedszkolej szatni w ogromnej nadmuchiwanej kopule przedszkolaki z grupy „Gwiazdki” obejrzały wybrany przez siebie film pt.: „Jak ocalić mieszkańców wód”. Dla dzieci było to nowe, ciekawe doświadczenie, które przyniosło wiele istotnych spostrzerzeń i uwag. Po seansie „Gwiazdki” rozmawiały na temat tego: „W jaki sposób ludzie przyczyniają się do zanieczyszczeń wody na świecie? oraz „Co należy zrobić żeby zmienić tą trudną systuacje?”. Umacnialiśmy tym samym postawę proekologiczną. Na koniec wykonaliśmy rysunek pt.: „Wodna opowieść”.
Zapraszamy do obejrzenia galerii zdjęć:
Magia kina i teatru
Tematem zajęć ostatniego tygodnia w grupie „Gwiazdki” była „Magia kina i teatru”. Celem zajęć było m. in.: poszerzenie wiedzy o kinie i teatrze, zachęcanie do wyrażania emocji podczas zabaw dramowych, rozwijanie umiejętności odczytywania dwóch współrzędnych (rząd i miejsce oraz ćwiczenie aparatu mowy. Dzieci na zajęciach wysłuchały opowiadania nauczycielki „Kurtyna” na podstawie tekstu tekstu A. Aschenbach i odpowiadały na pytania ćwicząc przy tym cierpliwe oczekiwanie na swoją kolej. Uczyliśmy się śpiewać piosenkę „Magia kina” sł. A.Frączek, muz. J. Ostrowski. Na zajęciach matematycznych pt.: „Sprawnie układam kartoniki domina w łańcuszek” zabawy matematyczne wg założeń E. Gruszczyk – Kolczyńskiej doskonaliliśmy umiejętności sprawnego klasyfikowania oraz rozwijaliśmy zdolności do skupiania uwagi przez dłuższy czas. Wykonaliśmy pracę pt.: „Aparat” – wycinaliśmy szablon i rysowaliśmy obrazki przedstawiające własne historię na kliszy rozwijając ekspresję twórczą. Rozwijaliśmy pamięć podczas uczenia się wiersza pt.:„W starym kinie” Agnieszki Filipkowskiej, ćwiczyliśmy także formułowanie dłuższych wypowiedzi na temat treści wiersza.Podczas zajęć gimnastycznych wg założeń K. Wlaźnik zapobiegaliśmy płaskostopiu oraz wykonywaliśmy ćwiczenia mięśni grzbietu. Podczas zabawy matematycznej pt.: „Ile kosztuje ten bilet?” zapoznaliśmy się z monetami używanymi w Polsce oraz ćwiczyliśmy stosowanie nazewnictwa liczebników porządkowych oraz poprawne przeliczanie. Braliśmy udział w zabawie „W kinie i w teatrze”  będącej quizem sprawdzającym wiedzę – uważnie słuchaliśmy pytań, udzielaliśmy poprawnych odpowiedzi poprzez unoszenie tabliczki z odpowiednią cyfrą i utrwalaliśmy informacje na temat kina i teatru.
Zapraszamy do obejrzenia galerii zdjęć:
Dzień kolorowej skarpety
We wtorek 21.03 w Naszym Przedszkolu oprócz pierwszego dnia Wiosny obchodziliśmy „Dzień kolorowej skarpety”. Jest to nawiązanie do Światowego Dnia Zespołu Downa. Ideą tego dnia jest zwrócenie uwagi społeczeństwa na osoby z zespołem Downa i ich potrzeby, zwiększenie świadomości o chorobie i promowanie praw osób z zespołem Downa do pełnego uczestnictwa w życiu społecznym. Dzieci miały na sobie dwie różne, kolorowe skarpetki. Dziękujemy za zaangażowanie.
Zapraszamy do obejrzenia galerii zdjęć:
Pierwszy Dzień Wiosny
21 marca obchodziliśmy 1 Dzień Kalendarzowej Wiosny. Dzien rozpoczeliśmy od rozpoznawania oznak wiosny. Ogladalismy i nazywaliśmy ilustracje wiosennych kwiatów. Bawilismy się również do piosenki „Kolorowa Pani Wiosna.” Wspolnie wykonalismy gaik i wyszliśmy razem z innymi grupami na spacer w poszukiwaniu wiosny. Chociaż pogoda tego dnia nie była wymarzona to i tak wiosna została powitana. Idąc przez las śpiewaliśmy piosenki. Na zakończenie dnia każdy mógł sobie zrobić zdjęcie w kapeluszu Pani Wiosny.
Zapraszamy do obejrzenia galerii zdjęć:
Nadeszła Wiosna
W tym tygodniu mieliśmy temat „Nadeszła Wiosna” Dzieci wysłuchały opowiadania K. Wierzbickiej „Wiosenne porządki”, a następnie rozmawialy na temat prac porządkowych wykonywanych w ogrodzie oraz potrzebnych do tego narzedzi. Gwiazdki robily również porządki w ogrodzie przedszkolnym. Dzieci nauczyły się śpiewać piosenkę „Kolorowa Pani Wiosna”. Przedszkolaki rozpoznawały na ilustracjach ptaki powracające wiosną do Polski. Opisywaly ich wyglad oraz rozpoznawały je po odgłosach. Dzieci założyły w sali wiosenny ogródek. Wyposażone w rękawiczki i odpowiednie narzędzia zasiały pietruszkę, szczypiorek i aksamitki, zasadziły cebulę oraz założyły hodowlę fasoli. Przedszkolaki rozmawialy na temat roślin i ich potrzeb. Układały historyjki obrazkowe pt. Od nasiona do rośliny”. Podczas zajęć matematycznych dzieci przeliczały w zakresie 10 oraz klasyfikowały przedmioty ze względu na wybraną cechę. Zajęcia matematyczne były prowadzone w oparciu o założenia Edyty Gruszczyk – Kolczynskiej. Gwiazdki rozwijaly sprawności manualne poprzez wykonywanie prac plastyczno – technicznych. W tym tygodniu dzieci zrobiły gaik na powitanie wiosny oraz kwiatek – hiacynt przy użyciu foli bablekowej.
Zapraszamy do obejrzenia galerii zdjęć: