Co słychać w grupie Gwiazdek..
Cztery Żywioły
Tematem zajęć ostatniego tygodnia w grupie „Gwiazdki” były „Cztery Żywioły”. Dzieci na zajęeciach wysłuchały opowiadania „Cztery żywioły” B. Szelągowskiej i zastanawiały się, który z żywiołów jest najważniejszy. Dzieci bawiły się powietrzem, przypominaliśmy o prawidłowym torze oddechowym: wdech przez nos, wydech ustami i ustalaliśmy jakie właściowości posiada powietrze. Obserwowaliśmy przez okno i ocenialiśmy siłę i kierunek wiatru na podstawie zachowania gałęzi drzew. Uczyliśmy się śpiewać piosenkę „Żywioły” sł. i muz. Joanny Kucharczyk. Na spacerze w okolicy przedszkola nasłuchiwaliśmy dźwięków wiatru. Na zajęciach matematycznych pt.: „Potrafię układać i opowiadać historyjkę obrazkową” – zabawy matematyczne wg założeń E. Gruszczyk. pobudzaliśmy rozumienie przyczynowo-skutkowego w sytuacjach życiowych ćwiczyliśmy przewidywanie skutków swojej decyzji oraz uczyliśmy się namysłu przed działaniem. Podczas zabawy badawczej „Jaki jest ogień?” określaliśmy cechy ognia, rozwijając zdolności analityczne – dostrzegaliśmy jego pozytywne i negatywne cechy. Wykonaliśmy pracę pt.: „Ognisko” – malowaliśmy fabami na kartce papieru, rozwijając ekspresje twórczą techniką malowania dziesięcioma palcami. Uczyliśmy się wiersza pt.: „Taniec iskry” – Leszka Sulimy-Ciundziewickiego. Przeprowadziliśmy doświadczenie ze świeczką pt.: „Jaki jest ogień?” – określając jego właściwości. Stworzyliśmy plakat pt.: „Niebezpieczne zabawy z ogniem”. Zatańczyliśmy „Taniec płomieni” do utworu Manuela De Falla „Rytualny Taniec Ognia”. Podczas zajęć gimnastycznych wg założeń K. Wlaźnik ćwiczyliśmy prawidłową postawę ciała. Prowadziliśmy zabawę badawczą „Jaka jest woda?” – określaliśmy właściwości wody. Oglądaliśmy film edukacyjny „Obieg wody w przyrodzie”.
Dzień Kobiet
8 marca obchodziliśmy Dzień Kobiet. Juz od rana chłopcy wyręczali dziewczynki w niektórych czynnościach. Na zajęciach popołudniowych rozmawialiśmy na temat zwodów kobiecych. Przedszkolaki dopasowywały napisy do nazw zawodów. Nie zabrakło wspólnego tańca i zabaw muzycznych. Chłopcy wręczyli dziewczynkom własnoręcznie wykonane prezenty a Szymon obdarowal dziewczynki i Panie tulipanami. Na zakończenie każda kobietka mogla miec zdjecie w specjalnie zrobionej na tą okazje ramce. Dzień ten był pełen pozytywnych wrażeń.
Muzyka dla smyka
Zajęcia dodatkowe prowadzone przez nauczycielkę Anetę Zabrodzką. Celem zajęć jest rozbudzanie zainteresowań muzycznych i kształtowanie poczucia rytmu i umiejętności interpretacji muzyki ruchem. Zajęcia odbywają się raz w tygodniu w piątki.
Terapia ręki
Jednym z zajęć dodatkowyc prowadzonych z dziećmi z grupy „Gwiazdki” jest „Terapia ręki” polegająca na usprawnianiu pracy ręki. Odbywają się one co tydzień w piątek z nauczycielką Larysą Wtulich.
Pod ziemią, pod wodą
na przełomie lutego i marca tamatem zajęć dydaktycznych w grupie „Gwiazdki” było: „Pod ziemią, pod wodą”. Dzieci poznawały informację o zasobach ziemi, pogłębiały wiedzę na temat fauny i flory. Wysłuchały opowiadania nauczycielki „Skarby” na podstawie tekstu A. Aschenbach. Próbowliśmy odpowiedzieć na pytanie „Czym dla mnie jest skarb?” w zabawie słownej „Skarb w mojej dłoni”. Podczas zabawy dydaktycznej „Szukamy skarbów” dzieci miały zadanie z rozciągniętej pomiędzy stolikami włóczki tworzących labirynt wyciągnąć bez jej dotknięcia pocięte na kawałki zdjęcia przedstawiające minerały tj: węgiel, sól, kreda, diamenty. Dzieci, w małych zespołach kilku osobowych grupkach próbowały wydobyć po jednym kawałku obrazka. Rozmawialiśmy na temat miejsc wydobywania poszczególnych surowców. Uczyliśmy się śpiewać i tańczyć do piosenki „Włoski walczyk” – piosenka do nauki H. Rostworowskiego. Podczas zabaw matematycznych wg założeń E. Gruszczyk – Kolczyńskiej „Co trzeba zrobić żeby było lepiej? pobudzaliśmy rozumienie przyczynowo-skutkowege w sytuacjach życiowych, podejmowaliśmy próby przewidywania skutków swojej decyzji, uczyliśmy się namysłu przed działaniem. Wykonaliśmy pracę techniczną.„Warstwy ziemi” tworząc kulki z bibuły i naklejając elementów na karton doskonaliliśmy umiejętności pracy w grupie. “Ćwiczyliśmy pamięć podczas nauki wiersza „Kret” A. Frączek. Oglądaliśmy film edukacyjny „Woda wokół nas” MPWiK i pozanawliśmy informacje na temat wody w przyrodzie. Wykonaliśmy prace techniczną „Ośmiornica na dnie oceanu”.
Zabawy zimowe
W drugim tygodniu ferii kontynuowaliśmy rozmowy na temat sportów i zabaw zimowych. Dzieci wysłuchały opowiadania „Wyścigi saneczkowe” na podstawie utworu Katarzyny Wierzbickiej i wypowiadały się się na temat sportowych zachowań fair play. Stworzyły plakat, który przypominał wszystkim o uczciwych zachowaniach podczas sportów i zabaw zimowych. Podejmowały aktywność w różnych zabawach integracyjnych np.: w zabawie „Bałwanek na sankach” gdzie dzieci zapraszały na „sanki”/”koc” innych, których łączył wspólny kolor spodni, bluzki lub podobny humor. Podczas zabaw matematycznych utrwalały nazwy figur geometrycznych oraz poznawały nowe. Oglądały nagrania występów Reprezentantów Polski na Zawodach Olimpijskich poznając przy tym dyscypliny sportowe. Podczas zabawy „Zimowe kalambury” dzieci próbowały ruchem zobrazować wylosowaną dyscyplinę olimpijską. Układały puzzle i określały jaki sport ukryty był na pociętym obrazku. Ćwiczyły równowagę w zabawach ruchowych oraz ogólną sprawność podczas zawodów grupowych.
Zabawy zimowe
W pierwszym tygodniu ferii rozmawialiśmy ma temat zabaw zimowych. Dzieci wysłuchały opowiadania „Zimowe zabawy” i wypowiadały się ma temat właściwego ubioru podczas zabawna śniegu. Dzieci rozwijajaly pamięć poprzez naukę piosenki „Zima”. Rozmawialiśmy również na temat zasad bezpieczeństwa podczas zabaw na śniegu. Dzieci rozwijały umiejętności matematyczne poprzez klasyfikowanie przedmiotów wg określonej cechy. Gwiazdki wykonały również wspólnie bałwana z płatków komsetycznych. Już nie możemy się doczekać kiedy spadnie śnieg by móc wykorzystać zdobytą ma zajęciach wiedzę.
Warsztaty plastyczne
Nasze przedszkole wygrało warsztaty plastyczne pt. „Deco swiecznik serce”, ktore zostały przeprowadzone przez firmę ArtCoers. Byłyśmy bardzo mile zaskoczone, ze to akurat nam udało sie wygrac. Dzięki temu dzieci miały możliwość uczestniczenia w zajęciach plastycznych. Dzieci ozdabiały gipsowy swicznik w kształcie serca techniką decouoage. Do wyboru było kilkanaście pięknych kolorowych wzorów serwetek. Po ozdobieniu, swiczniki zostały zabezpieczone lakierem. Dzieci były zachwycone zajęciami. Z wielkim zainteresowaniem wykonywały prace. Powstały piękne, kolorowe świeczniki 😍
Dzień Kota 🐈⬛
17 lutego obchodziliśmy Dzień Kota. Koty sa puszyste, mięciutkie, mruczą, miauczą, łaszą się i je kochamy. Świętowanie rozpoczęliśmy od zabawy w podskokach „Kot i myszki” Dzieci z zainteresowaniem oglądały ilustracje różnych kotów, nadając im imiona, rozwiązywały zagadki oraz słuchały wiersza ” Kotek”. Dzieci atywnie uczestniczyły w zabawie w formie opowieści ruchowej miaucząc, robiąc koci grzbiet, mrucząc i chlipiąc mleczko. Jednak największą radosc sprawiło gwiazdki wykonywanie kocich masek. Każdy przedszkolak tego dnia stał się kotkiem 🐈⬛
Karnawał
W ubiegłym tgodniu tematem zajęć dydaktycznych w grupie „Gwiazdki” był Karnawał. Celem zajęć było poznanie zwyczajów karnawałowych w Polsce i na świecie, zachęcanie do udziału we wspólnych zabawach i tańcach podczas imprez przedszkolnych oraz rozwijanie umiejętności łączenia ruchu z muzyką, koordynacji wzrokowo- ruchowej. Dzieci uważnie wysłuchały opowiadanie nauczycielki na podstawie opowiadania „Karnawał” A. Aschenbach oraz udzialeały odpowiedzi na pytania dotyczące wysłuchanego tekstu. Na zajęciach umuzykalniających rozwijały pamięć oraz umiejętności wokalne ucząc się piosenki „Bal w przedszkolu” T. Wójcika, poznawały pojęcie „tańca” i jego rodzaje. Gwiazdki ćwiczyły różne rodzaje tańca towarzyyskiego m. in. cza- cza, samba, salsa itp. Podczas zajęć matematycznych wg założeń E. Gruszczyk –Kolczyńskie „Chce wiedzieć które zmiany są nieodwracalne” poprzez przeprowadzanie takich doświadczeń jak m. in: przebicie balona, pocięcie kartki, sklejenie stron kartek itp. powodowodowały zmiany nieodwracalne ucząc się przy tym namysłu przed podejmowaniem działania. Wykonały pracę techniczną pt.: „Klaun” kolorując i wycinanając
obrazek klauna oraz naklejając obrazek na kartkę i doklejając paski kolorowej bibuły. Dzieci wysłuchały wiersz Cz. Bednarka „Karnawał w przedszkolu” i rozwijały swoją pamięć podczas nauki. Brały udział w zajęciach gimnastycznych wg założeń K. Wlaźnik rozwijały umiejętność toczenia i rzutu. Zwieńczeniem tematu tygodnia był Przedszkoln Bal Karnawałowy, podczas którego dzieci przebierały się w kostiumykarnawałowe, uczestniczył w zabawach muzyczno – ruchowych uczyły się choreografii do muzyki oraz integrowały się ze środowiskiem przedszkolnym i grupowym.
Bal Karnawałowy
10 lutego w Naszym Przedszkolu odbył się Bal Karnawałowy. Wszystkie dzieci prezentowały niezwykłe przebrania, wśród których podziwiać mogliśmy księżniczki, superbohaterów, policjantów, strażaków, a także różne zwierzątka oraz bohaterów bajek i baśni 😍🥳🧚♀️👑 Dzieci uczestniczyły w zabawach muzyczno – ruchowych, uczyły się choreografii do piosenki, startowały w konkurencjach ruchowych w grupie i indywidualnych. Spędziły czas w ruchu tańcząc a jednocześnie integrując się ze środowiskiem przedszkolnym i grupowym
Wszystko jest muzyką
W ubiegłym tygodniu tematem zajęć w grupie „Gwiazdki” była muzyka. Dzieci słuchały opowiadania „Cisza” A. Aschenbach i odpowiadały na pytania z nim związane m. in. : czy istnieje absolutna cisza? Z zaciekawieniem uczestniczyły w zabawie sensorycznej „Instrument czy nie?”, podczas której miały za zadanie za pomocą dotyku rozpoznać przedmiot oraz go sklasyfikować. Podczas zabaw muzycznych dzieci słuchały różnych gatunków muzycznych i określały odczuwane emocje. Uczyły się także śpiewać piosenkę „Hymn krainy muzyki” (sł. A. Chmielewska, muz. A. Chmielewska i K. Szczerbakowska-Biniszewska). Gwiazdki poznały podział instrumentów, ich nazwy, wygląd oraz miejsce jakim jest filharmonia. Podczas zajęć matematycznych wg założeń E. Gruszczyk-Kolczyńskiej uczestniczyły w zabawie „Przyjęcie dla misiów” gdzie układały odpowiednią ilość kompletów zastawy według tego ilu gości zostało na nie zaproszonych. Na zajęciach plastycznych dzieci wykonały pracę „Na pięciolinii”. Brały udział w zajęciach gimnastycznych wg K. Wlaźnik. Dzieci oglądając film edukacyjny „Z wizytą w Filharmonii” poznawały miejsce, muzyków, instrumenty jak i zasady obowiązujące podczas koncertu muzycznego.
⭐Zapraszamy do obejrzenia galerii zdjęć:
TENIS
Dzieci z grupy „Gwiazdki” raz w miesiącu uczęszczają na zajęcia sportowe z tenisa ziemnego. Zajęcia odbywają się na kortach Wesolandii i prowadzone są przez instruktorów Klubu Sport Team. Celem zajęć jest rozwijanie sprawności fizycznej oraz zachęcanie dzieci do aktywnego spędzania czasu.
Czytanie Rodziców
W każdy czwartek o godzinie 13:30 w ramach akcji „Cała Polska czyta Dzieciom” w Naszym Przedszkolu gościmy Rodziców dzieci z grupy „Gwiazdki”. Dziękujemy Państwu za zaangażowanie i zapraszamy do odwiedzania nas. Lista zapisów na kolejne tygodnie znajduje się w szatni przedszkolnej na tablicy dla Rodziców w sekcji grupy „Gwiazdki”.
Sensoryka dla smyka
Zajecia „Sensoryka dla smyka” prowadzi nauczycielka Magdalena Osińska. Celem zajęć jest poznawanie świata wszystkimi zmysłami.
Zabawy pobudzają wzrok, smak, węch dotyk i słuch. Podczas zajęć ćwiczymy również koordynację wzrokowo – ruchową, równowagę oraz rozwijamy wyobraźnię.
W ostatnim tygodniu rozmawialiśmy o kosmosie. Dzieci poznały Układ Słoneczny i wchodzące w jego skład planety. Poszerzyły wiedzę na temat ruchu planet wokół Słońca oraz na temat ruchu obrotowego Ziemi. Wspólnie zastanawialiśmy się czy na pozostałych planetach istnieje życie i jak może wyglądać mieszkaniec innej planety. Gwiazdki zostały zapoznane z budową i funkcją teleskopu oraz poznały zawód atronoma i astronauty. Dzieci poznały postać Mikołaja Kopernika. Na zajęciach matematycznych przedszkolaki wykonywały działania przy pomocy liczmanów. Największą radość sprawiło dzieciom wspolne tworzenie kosmosu. Dzieci malowały farbami styropianowe kule, z których powstały planety. Srebrną farbą zostały namalowane gwiazdy, a słońce powstało z kolorowego papieru. Następengo dnia dzieci wykonały rakiety. Prace ozdabiają przedszkolną szatnie.
W ostatnim tygodniu poruszaliśmy tematykę z związną z dziadkami.
Rozmawialiśmy o etapach życia człowieka- od narodzin do starości. Dzieci opowiadaly o wyglądzie babć i dziadków. Na podstawie ilustracji drzewa genealogicznego rozmawialiśmy o rodzinie i relacjach między jej członkami. Poruszyliśmy również temat szacunku dla starszych i możliwości niesienia im pomocy w sytuacjach dnia codziennego.Dzieci z dużym zaangażowaniem tworzyły upominki dla babci i dziadka. Dodatkowo rozwijaliśmy umiejetnosci liczenia i relizowalismy zabawy matematyczne wg. E. Gruszczyk – Kolczynskiej. Sprawność fizyczną kształtowaliśmy podczas ćwiczeń gimnastycznych wg założeń K. Wlaźnik.
Celem zajęć było zaciekawienie historią, zachęcanie do dbania o pamiątki i relikty przeszłości, uświadomienie roli muzeum w życiu człowieka jak również zapoznanie z zawodem archeologa. Dzieci wysłuchały opowiadanie nauczyciela „W muzeum” na podstawie opowiadania A. Aschenbach. W Naszej sali powstało muzeum, w którym dzieci swoim ciałem prezentowały różne gatunki dinozaurów, a zwiedzający dbali o zasady zwiedzania muzeum poznane z opowiadania. Gwiazdki uczyły się śpiewać piosenkę „Dinozaurów świat” – J. Tomkowska, J. Chroł. Na zajęciach matematycznych pt.: „Dinozaury małe i duże” ćwiczyły klasyfikację przedmiotów ze względu na wspólną cechę jak również przeliczanie oraz nazewnictwo liczebników porządkowych. Dzieci zaskakiwały pomysłami na różne podziały zabawkowych dinozaurów np: ze względu na wielkość, kolor, gatunek, latające lub nie, mięso i roślinożerne itp. Na zajęciach plastycznych tworzyły masę solną ćwicząc sprawność manualną podczas jej wyrabiania i wykonały pracę plastyczną „Skamieniałości”. Uczyły się wiersza „Wesołe dinozaury” J. Liszewskiej rozwijając swoją pamięć. Oglądały film edukacyjny pt.: „Jak wyginęły dinozaury?”. Z zaciekawieniem wymieniały się informacjami dotyczącymi prehistorycznego świata jak również zaglądały w atlasy zwierząt świata odnajdując strony poświęcone dinozaurom.
„W Nowym Roku”
W pierwszym tygoniu Nowego Roku dzieci z grupy „Gwiazdki” poznawały wybrane zwyczaje związane z żegnaniem starego roku i witaniem nowego. Poznawały podstawe informacjie na temat czasu oraz jego pomiaru. Ćwiczyły nazwy dni tygodnia, pór roku oraz nazw miesięcy. Na zajęciach matematycznych wg założeń E. Gruszczyk – Kolczyńskiej ćwiczyły przeliczanie w dostępnym dla siebie zakresie jak również tworzenie rymów, dostrzegania regularności, kontynłowania rymów w układankach i grach różnego typu, dostrzeganie regularności powtarzających się w zabawach ruchowych i wyliczankach, ćwiczyły również pamięciowe opanowanie wyliczanek i podejmowały próby układania wyliczanek według własnych pomysłów. Na zajęciach umuzykalniających ćwiczyły rytmiczne poruszanie się do piosenki. Ćwiczyły reagowanie ruchem na zmienny charatkter muzyki, uczyły się śpiewać piosenkę „Mija czas” – sł. Marcin Przewoźniak, muz. Robert Dziekański wraz z ilustracją ruchową. Podczas zabaw ruchowych i ćwiczeń gimnastycznych wg. K. Wlaźnik ćwiczyły mięśnie tułowia, oraz prawiodłowe czworakowanie i równowagę.
Święta Bożego Narodzenia
W ostatnich dwóch tygodniach grudnia Gwiazdki poznawały tradycje związane ze świętami Bożego Narodzenia. Dzieci słuchały opowiadań i wierszy na temat zbliżających się świąt. Przedszkolaki rozpoznawały tradycyjne potrawy wigilijne oraz zostały zapoznane ze zwyczajami świątecznymi w innych krajach. Przedszkolaki wykonywały tematyczne prace plastyczne, tworzyły swiateczne upominki dla swoich bliskich oraz ubierały choinkę w sali
Herbatka dla Seniora
W naszym przedszkolu zakończyliśmy akcje charytatywną ” Herbatka dla seniora”. Dziękujemy za tak duże zainteresowanie i wsparcie akcji. Państwa dary w tym tygodniu zostały zapakowane i przekazane na rzecz: dzielnicowego Ośrodka Pomocy Społecznej w Warszawie Wesołej ( paczki zostaną przekazane dla seniorów – podopiecznym ośrodka) oraz do Domu Opieki Seniora przy al. Marsz. Józefa Piłsudskiego w Sulejówku. Do każdej paczki zostały dołączone kartki świąteczne wykonane na konkurs plastyczny z życzeniami od naszych przedszkolaków. Dziękujemy jeszcze raz za wsparcie akcji
06.12 Mikołajki
Na dzień Św. Mikołaja dzieci oczekują cały rok. Jest to dzień, w którym w Naszym przedszkolu króluje kolor czerwony. Dzieci i pracownicy przedszkola mieli na sobie ubranie lub jego fragment właśnie w tym „mikołajowym” kolorze. Dzieci poznały postać Świętego Mikołaja jako biskupa z Mirry. Rozmawiały w parach oraz prezentowały na forum wzajemne zamówienia na prezenty pod choinkę 🎁😄 Wysłuchali listu napisanego przez Św. Mikołaja, w którym ogłosił wielkie przygotowania do Świąt. Ćwiczyliśmy Naszą percepcję wzrokową podczas układania puzzli z wizerunkiem Św. Mikołaja jak również ćwiczyliśmy porządkowanie od największego do najmniejszego podczas zabawy z obrazkiem. Bawiliśmy się w zabawy ruchowe oraz muzyczno-naśladowcze. Wykonaliśmy pracę plastyczną pt.: „Dokąd pędzisz Mikołaju?”🎅🌠
Konkurs Taneczny „Just Dance”
W dniu 02.12 w Przedszkolu 434 „Na górce” odbył się Konkurs Taneczny „Just Dance”, w którym reprezentantki Naszego Przedszkola w składzie: Łucja Bieniak, Inga Kwiatkowska, Gabriela Kiełczewska, Aniela Skiba oraz Laura Wiśniewska wykonały układ choreograficzny do piosenki „Alvaro Soler – Sofia” i zajęły II miejsce !!!!!!
Dziewczynki do konkursu zostały przygotowane przez nauczycielki: Wiolettę Tosiek oraz Magdalenę Osińską
Dziewczynkom serdecznie gratulujemy!
Angielski
W grupie Gwiazdki język angielski prowadzi nauczycielka Wioletta Tosiek. Zajęcia odbywają się raz w tygodniu w oparciu o kurs językowy „I love Boo” Wydawnictwa MAC Edukacja
Dzień Pluszowego Misia
25 listopada obchodziliśmy Dzień Pluszowego Misia. Pluszowy miś to najlepszy przyjaciel każdego dziecka, ukochana maskotka na dobre i złe chwile. O święcie tej postaci nie zapomniały dzieci z naszego przedszkola. Tego dnia każdy przedszkolak przyniósł swojego ukochanego pluszaka. Spotkały się misie małe, średnie i duże, brązowe, szare, białe, różowe i niebieskie. Każdy z nich był wyjątkowy. Dzieci poznały historię Święta Pluszowego Misia podczas ogladania filmu. Gwiazdki wspólnie bawiły się przy piosenkach, opowiadały o swoich pluszakach oraz brały udział w zabawach ruchowych i quizach. Dzieci rozpoznawały na ilustracjach najsłynniejsze misie oraz układały misiowe puzzle. Na zakończenie dnia, Gwiazdki wykonywały misia z papierowego kubka.
Dzień Pluszowego Misia w naszym przedszkolu upłynął w miłej atmosferze. Dzieci były szczęśliwe, że mogły spędzić tyle czasu ze swoimi ukochanymi pluszakami.
„Rodzice czytają Gwiazdkom”
W poniedziałek 26 września byliśmy na pierwszych zajęciach tenisa ziemnego. Zajęcia odbywają się na kortach Wesolandii i prowadzone są przez instruktorów Klubu Sport Team. Celem zajęć jest rozwijanie sprawności fizycznej oraz zachęcanie dzieci do aktywnego spędzania czasu. Zajęcia odbywają się cyklicznie, raz w miesiącu.
23 września obchodziliśmy Dzień Jesieni. Odwiedziła nas Pani Jesien, której dzieci pomagały szukać jesiennych skarbów. Przedszkolaki ozdabiały suknię Jesieni kolorowymi listkami i ilustracjami związanymi z nową porą roku. Na koniec dzieci zatańczyły wspolny taniec.
20 września przedszkolaki obchodziły swoje święto. Dzieci przychodziły do przedszkola elegancko ubrane. Rozpoczęliśmy dzień zabawami muzyczno – ruchowymi. Wspólnie zaśpiewaliśmy piosenkę „Marzenia przedszkolaka”. Każde dziecko rysowało swoje marzenia i tak powstał wspólny plakat. Główna atrakcją dzisiejszego świętowania były warsztaty kulinarne „Słodkie i zdrowe lizaki”. Przedszkolaki wyposażone w fartuszki pod opieką pań wykonywały lizaki, które później jadły na podwieczorek. Każde dziecko otrzymalo pamiatkowy medal. Dzień ten był pełen atrakcji i wielu pozytywnych wrażeń.
Dzień Piżamy
21 września w naszym przedszkolu był wyjątkowy dzień. Przychodziliśmy do przedszkola w piżamach. Dzień ten był poświęcony dzieciom chorym onkologicznie. W zwiazku ze słabą pogodą „Bieg w Piżamach” odbył sie na przedszkolnym korytarzu. Dodatkowo w każdej grupie została przeprowadzona zbiórka pieniędzy na podopiecznych Fundacji „Gdy liczy się czas „. Dzieci bardzo zaangażowały się w zbiórkę.
Przychodziły zadowolne ze swoimi portfelikami i cieszyły się, że mogą pomóc chorym dzieciom. Niejednokrotnie słyszałyśmy, że pieniążki przynoszą ze swoich własnych skarbonek. Jestesmy dumne z naszych przedszkolakow. Gwiazdki uzbierały 340 zł, a wszyscy razem 1433,95 zł. Taka kwota została przelana na konto organizatorów tego przedsięwzięcia.