Co słychać w grupie Gwiazdek..
Wizyta Policji
28.06 w środę w Naszym przedszkolu gościliśmy Funkcjonariuszki Policji. Panie Policjantki w przystępny dla dzieci sposób opowiedziały o swojej pracy m. in. pokazywały i opisywały przedmioty służące im w codziennej pracy np.: tarczę stop, kamizelkę odblaskową, kajdanki. Opowiadały również o tym, jak bezpiecznie spędzić wakacje. Korzystając z okazji dzieci z grupy „Gwiazdki” zadawały Paniom przygotowane wcześniej pytania odnośnie ich pracy. Dzieci miały możliwość odbić swój palec w ramach próby pobrania odcisków palców wykonywanych przez policję. Na koniec spotkania Funkcjonariuszki zaprosiły dzieci na przedszkolny parking, gdzie czekał na Nich policyjny radiowóz. Po krótkim opisie funkcji pojazdu oraz jego elementów dzieci miały możliwość wejść do samochodu. Największą atrakcją była jednak syrena policyjnego radiowozu, którą Panie policjantki włączyły podczas swojego odjazdu.🚨🚔🚓👮♀👮♀
Lody
We wtorek 27.06 Dzieci z grupy „Gwiazdki” wybrały się do pobliskiej lodziarni „Król” na pyszne lody. Dzieci oprócz wybrania ulubionego smaku loda oraz rodzaju rożka nie zapomniały o zwrotach grzecznościowych. „Gwiazdki” miło spędziły popołudnie 🍦🍨🍧
„Wakacyjne przygody”„
Ostatnim tematem zajęć dydaktycznych w roku szkolnym 2022/2023 w Naszej grupie był temat „Wakacyjne przygody”. Celem zajęć było m. in.: zapoznanie z zasadami bezpiecznego zachowania się na wakacjach, doskonalenie wiedzy dotyczącej prawidłowego zachowania się na wyjeździe, zapoznanie z folklorem góralskim oraz z cechami górskiego krajobrazu i górskiej przyrody, zapoznanie z zasadami zachowania się w parku narodowym, kształtowanie poszanowania dla kultury góralskiej, nauka planowania wydarzeń i pracy z kalendarzem (w tym przypomnienie nazw dni tygodnia), zapoznanie z pojęciem „szanty” oraz z przykładowymi utworami tego typu itp. Dzieci wysłuchały opowiadania nauczycielki „Zamek z piasku” – na podstawie tekstu A. Aschenbach. Uważnie słuchały opowiadania,- ćwicząc budowanie poprawnych gramatycznie wypowiedzi. Dzieci brały aktywny udział w zajęciach poprzez zgłaszanie chęci odpowiedzi na pytanie. Na zajęciach umuzykalniających uczyły się śpiewać piosenkę „W murowanej piwnicy” sł. i muz. tradycyjne. Podczas zabaw matematycznych „Liczymy muszelki” liczyły za pomocą makaronu muszelek, doskonaliliśmy umiejętności dodawania i odejmowania oraz ćwiczyliśmy myślenie przyczynowo – skutkowe. Na zajęciach plastycznych dzieci stworzyły pracę pt.: „Krab” – praca plastyczna z kołami origami – składały koła origami według wzoru, przyklejały elementy do kartki papieru, dorysowaywały nogi i oczy kraba, formowały i przyklejały na katce wykonane z plasteliny wodorosty . Ćwiczyły swoją pamięć podczas nauki wiersza „Górski potok” I. R. Świętochowskiej. Na zajęciach muzycznych „Tańczący zbójnicy”– zabawy muzyczne do piosenki „W murowanej piwnicy”sł. i muz. tradycyjne – śpiewały słowa piosenki oraz uczyły się układu choreograficznego ćwicząc rytmiczne poruszanie się w rytm muzyk. Podczas zabaw matematycznych „Wysokie góry” – doskonaliły przeliczanie, układały zdania matematyczne za pomocą znaków i przeliczały klocki tworzące budowle. Podczas zabaw językowych „Quiz wiedzy o lecie” – utrwalały wiadomości na temat tej pory roku, przypomniały sobie nazwę miesięcy letnich oraz omówiliśmy zasady bezpieczeństwa w czasie wakacji. Podsumowaniem tygodnia było wspólne przygotowywanie owocowych szaszłyków na drugie śniadanie.🍒🍇🍓🍍🍉🍏🍎
„Smaki i zapachy lata”
W ubiegłym tygodniu tematem zajęć dydaktycznych w Naszej grupie był temat „Smaki i zapachy lata”. Celem zajęć było m. in.: utrwalanie wiadomości na temat lata, uczenie tolerancji wobec upodobań innych dzieci, poszerzenie wiedzy na temat letnich zabaw i wakacyjnych przygód, poznanie sposobów na zachowanie wspomnień, budzenie wrażliwości na otaczającą przyrodę, zapoznanie z malarstwem jako formą sztuki, poznanie zjawisk atmosferycznych występujących latem itp. Dzieci wysłuchały opowiadania nauczycielki „Porzeczki” – na podstawie tekstu A. Aschenbach. Uważnie słuchały opowiadania, poszerzając wiedzę na temat letnich owoców, oraz ćwiczyły poprawne budowanie wypowiedzi ustnej podczas odpowiadania na pytania. Na zajęciach umuzykalniających „Lato płynie do nas” uczyły się śpiewać piosenkę sł. K. Zuchora, muz. K. Kwiatkowska. Podczas zabaw matematycznych wg założeń E. Gruszczyk – Kolczyńskiej pt.: Dokładam przedmioty i wiem, ile ich jest razem. Zabieram i wiem ile zostało” – rozszerzały zakres liczenia oraz doskonaliły umiejętności dodawania i odejmowania oraz zapisywania działań za pomocą cyfr i znaków. Na zajęciach plastycznych dzieci stworzyły pracę pt.: „Wakacyjna lemoniada” – ćwiczyły wycinanie elementów, przyklejanie ich na kartce papieru, oraz doskonaliły umiejętności prawidłowego posługiwania się nożyczkami. Ćwiczyły swoją pamięć podczas nauki wiersza „Obraz z bocianem” – W. Chotomskiej. jak również zapamiętywały informacje o pracy policji podczas nauki wiersza pt.: „Wesoły autobus” – wiersz do nauki B. Jaczewskiej. Podczas zabaw matematycznych „Który to kolor?” – doskonaliły przeliczanie, ćwiczyły również szeregowanie pasków papieru w kolejności zgodnie z instrukcją.
„Wielka wyprawa”
W ubiegłym tygodniu tematem zajęć dydaktycznych w Naszej grupie był temat „Wielka wyprawa”. Celem zajęć było m. in.: poznanie źródeł wiedzy o świecie, charakterystycznych obiektów w innych krajach i ciekawostek o nich, utrwalanie i poszerzenie wiadomości o środkach transportu, odwzorowywanie, utrwalanie i poszerzanie wiedzy na temat zwierząt egzotycznych, poznanie muzyki z różnych stron świata, poszerzenie wiedzy na temat instrumentów muzycznych z różnych stron świata i innych krajów, utrwalenie wiadomości o wakacyjnych środkach transportu, rozwijanie chęci podróżowania i otwartości na inne kultury itp. Dzieci wysłuchały opowiadania nauczycielki „To niemożliwe!” – na podstawie tekstu A. Aschenbach. Uważnie słuchały opowiadania, poszerzając wiedzę na temat innych kultur oraz ćwiczyły cierpliwe czekanie na swoją kolej podczas zgłaszania się do odpowiedzi. Na zajęciach umuzykalniających „Jedzie pociąg” bawiły się ruchowo ze śpiewem. Podczas zabaw matematycznych wg założeń E. Gruszczyk – Kolczyńskiej pt.: „Uczę się wymieniać jeden do jednego, dwa do dwóch, pięć do pięciu. Kupujemy i budujemy” – rozszerzały zakres liczenia oraz zrozumienia sensu wymiany i respektowania umów kupna – sprzedaży. Na zajęciach plastycznych dzieci stworzyły pracę pt.: „Helikopter wśród chmur” – przyklejały elementy na kartce papieru, doskonaliły umiejętności prawidłowego posługiwania się nożyczkami. Ćwiczyły swoją pamięć jak również zapamiętywały informacje o pracy policji podczas nauki wiersza pt.: „Wesoły autobus” – wiersz do nauki B. Jaczewskiej. Na podstawie tekstu układały kolejność usadzenia postaci w autobusie.Uczyły się śpiewać piosenkę „Wsiadaj prędko do pociągu!” sł. K. Rokosz, muz. M. Witek. Ćwiczyliśmy na zajęciach gimnastycznych wg. K. Wlaźnik, zestaw XX. Podczas zabaw matematycznych „Pojazdy w Naszej sali” – doskonaliły przeliczanie oraz grupowanie pojazdów ze względu na wspólną cechę. Podczas zajęć językowych ćwiczyliśmy pamięć poprzez oglądanie filmu edukacyjnego „Jak podróżujemy” autorstwa „Domowe Przedszkole”. Utrwalaliśmy wiadomości na temat sposobów podróżowania oraz środków transportu.
Zakończenie zajęć z tenisa ziemnego
15.06 odbyły się ostatnie zajęcia z tenisa ziemnego prowadzone przez przez instruktorów Klubu Sport Team na kortach w Wesolandii. Zajęcia odbywały się raz w miesiącu a celem zajęć było rozwijanie sprawności fizycznej oraz zachęcanie dzieci do aktywnego spędzania czasu. Serdecznie dziękujemy za zajęcia!
„Kto nam pomoże”
W ubiegłym tygodniu tematem zajęć dydaktycznych w Naszej grupie był temat „Kto nam pomoże”. Celem zajęć było m. in.: zapoznawanie się ze sposobami wzywania pomocy w razie nagłego wypadku, poszerzanie wiedzy na temat sposobów wzywania pomocy w sytuacjach, które tego wymagają, ćwiczenie, jak zadzwonić po straż pożarną w nagłym wypadku, zapoznanie z pracą lekarza, utrwalanie numerów alarmowych itp. Dzieci poprzez różne formy zabawy dowiedziały się w jaki sposób pracują policjancji, strażacy oraz lekarze. Dzieci wysłuchały opowiadania nauczycielki pt „Strażacy” na podstawie tekstu A. Aschenbach, poznawały informacje na temat pracy straży pożarnej. Dzieci przypomniały sobie numery telefonu do poszczególnych służb ratunkowych. Ćwiczyliśmy również naszą reakcje na wydarzenie kryzysowe – poprzez zabawkowy telefon wzywaliśmy poszczególne służby, ucząc się kolejności w jakiej należy podawać informację dzwoniąc pod numer ratunkowy 112. Na zajęciach umuzykalniających uczyły się śpiewać piosenkę pt.:„112 Numer alarmowy”. Podczas zabaw matematycznych wg założeń E. Gruszczyk – Kolczyńskiej pt.: „Potrafię sortować kolorowe kartoniki i ustalać ile ich jest i których jest więcej” – zabawy matematyczne wg założeń E. Gruszczyk – Kolczyńskiej – ćwiczyły klasyfikację przedmiotów ze względu na wspólną cechę jak również przeliczanie i nazwnictwo liczebników porządkowych. Na zajęciach plastycznych dzieci stworzyły pracę pt.: „Czapka policyjna” – doskonaliły umiejętności wycinania nożyczkami oraz przyklejały pocięte elementy na wzór czapki policyjnej. Ćwiczyły swoją pamięć jak również zapamiętywały informacje o pracy policji podczas nauki wiersza pt.:„Policjant” A. Filipkowskiej. Podczas zajęć jezykowych pt.: „Bezpieczni” – pracowały z obrazkiem, utrwalały wiadomości na temat służb ratunkowych
oraz ćwiczyły budowanie dłuższych wypowiedzi ustnych na temat obrazka. Poprzez zabawę tematyczną pt.: „Miś u lekarza” – utrwalaliśmy nazewnictwo części ciała, jak również zwroty grzecznościowe oraz zapamiętywaliśmy nazwy sprzętu lekarskiego. Dzieci poznały wiele specjalizacji medycznych i miały okazję spróbować wyleczyć chorego w zabawie misia.
III Edycja Olimpiady Sportowej pt. : „Biało-Czerwoni”
01 czerwca w Dzień Dziecka w Przedszkolu nr 262 zorganizowana została III Edycja Olimpiady Sportowej pt. : „Biało-Czerwoni” Dzieci tego dnia do przedszkola przyszły ubrane w sportowe stroje w barwach bieli i czerwieni. Z wielką radością przystąpiły do zabaw ruchowych mających na celu m in.:- rozwijanie sprawności fizycznej dzieci, tworzenie atmosfery współpracy i współdziałania w grupie, , zaangażowanie w wykonywanie zadań sportowych;, poznawanie zasad konkurencji sportowcy;, odczuwanie pozytywnych emocji związanych z rywalizacją sportową, poznawanie i stosowanie zasad właściwego dopingu sportowego czy też przestrzeganie zasad bezpieczeństwa podczas zawodów sportowych. Olimpiada zaczeła się od wspólnej rozgrzewki przy muzyce. Dzieci i pracownicy przedszkola wzieli udział w takich zabawach jak: „Bujak” – zabawa z wykorzystaniem rajstop, piłki i kręgli. „Tor hula – hop” – pokonanie toru złączonych kół, „Podskocz wyżej” – wyszukiwanie liter do stworzenia napisu własnej grupy, „Ubieramy się” – z wykorzystaniem szarf, „Sprzątanie podwórka” – porządkowanie kolorowych klocków, „Zygzak” – pokonanie toru z rurką itp. Na zakończenie podsumowaliśmy Kampanie pt.:”Rowerowy Maj” – W naszej grupie aż 7 dzieci zostało nagrodzonych za 100% frekwencję podczas całego miesiąca trwania kampani. Jest to rekord całego przedszkola! Gratulacje dla: Łucji, Dorotki, Weroniki, Hanii, Klary, Ingi i Kasi oraz pozostałych Gwiazdek zaangażowanych w tegoroczną kampanię. Nagrodę grupową otrzymała grupa Nutki. Dzieci otrzymały swoje książeczki, które są potwierdzeniem uzyskania nagrody u organizatorów konkursu. Dzień Dziecka w Przedszkolu nr 262 był aktywny i pełen emocji 🇵🇱⚽🥇🏅🚴♀🚴🚴♀
„Dzień Dziecka”
W ubiegłym tygodniu tematem zajęć dydaktycznych w Naszej grupie był temat „Dzień Dziecka”. Celem zajęć było m. in.: zapoznanie z prawami i obowiązkami dzieci, kształcenie umiejętności społecznych, uczenie tolerancji wobec innych osób, rozwijanie poczucia odpowiedzialności wobec domowego pupila, utrwalanie przekonania, że zwierzę może być przyjacielem człowieka, poszerzanie wiedzy na temat zwierząt domowych i sposobów dbania o nie itp. Dzieci wysłuchały opowiadania nauczycielki pt „Ciasteczka na śniadanie” na podstawie tekstu A. Aschenbach, poprzez które uczyły się tolerancji wobec innych osób. Na zajęciach umuzykalniających uczyły się śpiewać piosenkę pt.: “Dzieci lubią zabawę “- sł. U. Piotrowska, muz. M. Melnicka-Sypko. Podczas zabaw matematycznych wg założeń E. Gruszczyk – Kolczyńskiej pt.: „Potrafię wymieniać jeden do jednego w sytuacji kupna i sprzedaży” liczyły i ustalały równoliczności poprzez wymianę, ćwiczyły także respektowanie umów w sytuacji kupna i sprzedaży. Na zajęciach plastycznych dzieci stworzyły pracę pt.: “Fajnie, że jesteś” – rysowały na kartce papieru kredkami według własnego pomysłu jakąś rzecz, która sprawiłaby radość koledze/koleżance z grupy rozwijając tym samym inwencję twórczą. Ćwiczyły swoją pamięć podczas nauki wiersza pt.: „Dwie kucharki” T. Mazur. Oglądały film edukacyjny pt.:”Prawa i obowiązki Dziecka”. W zabawie językowej: Nasze prawa i Nasze obowiązki” – podczas burzy muzgów dzieci wymieniały czym są dla nich prawa i obowiązki. Pomysły zostały zapisane na kartce brustolu, a wśród kartek obrazkowych układaliśmy na tablicy prawa i obowiązki dziecka i porównywaliśmy z Naszymi odpowiedziami 💜💛💙❤💚🧡
Wycieczka do parku rozrywki „Pluszakolandia”
W poniedziałek 29 maja z okazji „Dnia Dziecka” dzieci z Przedszkola nr 262 wybrały się na wycieczkę autokarową do parku rozrywki „Pluszakolandia”. Dzieci zapewnioną miały świetną zabawę indywidualną oraz zorganizowną w postaci: dmuchańców, krainy materacowego, rowerków wodnych, motorówek elektrycznych, dmuchanej kulina wodzie, koników, motorków akumulatorowych oraz zabaw integracyjnych z chustą animacyjną, dmuchanymi piłkami, zawodów skoków w workach, konkurencji z drabinkami, dojenie krowy, przejazdu kolejką oraz wyszukiwaniu skarbów w labiryncie. Podczas pobytu a parku dzieci zjadły drugie śniadanie – banana, oraz obiad – grilowaną kiełbaskę z bułeczką i warzywem. Był to dzień pełen wrażeń. Gwiazdki bawiły się doskonale, a po powrocie do przedszkola długo wspominały świetną zabawę w parku rozrywki.🤩🎯🏸💦🛵🚌🎡
„Zabawy Integracyjne z Rodzicami”
25 maja w Naszym Przedszkolu odbyło się spotkanie w ramach zbliżających się Świąt, tak ważnych dla każdego przedszkolaka jakimi są: Dzień Mamy, Dzień Taty i Dzień Dziecka. Z tej okazji grupa Gwiazdki wspólnie z rodzicami bawiła się w zabawy integracyjne w sali widowiskowej Naszego Przedszkola. Spotkanie rozpoczeło się krótkim występem przygotowanym przez dzieci. Gwiazdki recytowały wiersze: “Mama i Tata” oraz „Przyrzeczenie” a także zaśpiewały piosenkę pt.: „Jaki dzień wesoły” sł. E. Drygas, muz. M. Matuszewskiego. Następnie rozpoczeliśmy wpólną zabawę „Qwizem wiedzy o przedszkolu”. Dzieci i rodzice odpowiadali na takie pytania jak m. in.: Jaki numer ma Nasze Przedszkole? Jaki kolor ma sala grupy „Biedronki”? Jakie przedstawienie wystawiali Nasi Rodzice dla dzieci z okazji „Dnia Dziecka” w zeszłym roku szkolnym? czy tez: Kktóre miejsce w konkursie tanecznym „Let’s dance” zajęły reprezentantki Naszej Grupy?. Po wygłoszeniu odpowiedzi rozpoczeliśmy zabawy muzyczno-ruchowe takie jak: „Tańczący worek z ubraniami”, Zabawa taneczna „Swing w uliczce”, „Konkurencja sportowa „Dzieci kontra Rodzice” , „Pociąg z przeładunkiem”. Na zakończenie wspólnej zabawy wykonaliśmy „Taniec pingwina”, a dzieci wręczyły Rodzicom przygotowany przez siebie prezent – kwiatek w ozdobionej doniczce. Za Nami wspaniała zabawa. Dziękujemy wszystkim za obecność i doskonałą atmosferę! 💜💛💙❤💚🧡
„Święto Rodziny”
W ubiegłym tygodniu tematem zajęć dydaktycznych w Naszej grupie było ” Święto Rodziny”. Celem zajęć było m. in.: uświadomienie wartości, jaką jest rodzina, utrwalanie miłych słów, których należy używać w rozmowach z bliskimi osobami, wspomaganie rozwoju społecznego, integracja grupy i uczestnictwo w uroczystości „Dnia Rodziny” w przedszkolu, wyrażanie radości z własnoręcznego przygotowywania upominków dla najbliższych itp. Dzieci wysłuchały opowiadania nauczycielki pt „Przytulanka” na podstawie tekstu A. Aschenbach. Utrwalały miłe słowa, którye należy używać w rozmowach z bliskimi osobami. Na zajęciach umuzykalniających uczyły się śpiewać piosenkę „Jaki dzień wesoły” sł. E. Drygas, muz. M. Matuszewski. Podczas zajęć matematycznych pt.: „Mogę policzyć nawet to czego nie widzę” – zabawy matematyczne wg założeń E. Gruszczyk – Kolczyńskiej – ćwiczyły liczenie znikających obiektów i ustalanie, ile ich jest oraz porównywanie obiektów z ich klasyfikacją. Na zajęciach plastycznych dzieci stworzyły pracę pt.: „Prezent dla Mam i Taty” – wycinanały serca z kolorowego papieru oraz ozdabiały doniczki folią aluminiową, wstążką i naklejkami. Ćwiczyły swoją pamięć podczas nauki wiersza pt.: “Mama i Tata” J. Koczanowskiej. Na zajęciach gimnastycznych wg. K. Wlaźnik wykonywały ćwiczenia kształtujące mięśnie tłowia przy pomocy kocyków gimnastycznych, piłek, pachołków oraz koł hula-hop. Podczas zabaw matematycznych pt.: „Ilu członków rodziny?” – ćwiczyły przeliczanie wskazazując liczbę osób i zwierząt w rodzinie i przeliczały wszystko za pomocą liczmanów. Podczas zajęć językowych pt.: „Cechy dobrego przyjaciela” – pracowały z obrazkiem ustalając jaki ich zdaniem powinien być prawdziwy przyjaciel. 💜💛💙❤💚🧡
„Na wiosennej łące”
W ubiegłym tygodniu tematem zajęć dydaktycznych w Naszej grupie był temat ” Na wiosennej łące”. Celem zajęć było m. in.: uwrażliwianie dzieci na otaczającą przyrodę, budowanie pozytywnej postawy wobec pracy owadów zapylających, kształtowanie świadomości przyrodniczej i poczucia empatii oraz troski, poznanie ziół rosnących na polskich łąkach, zachęcanie do obserwacji owadów. Dzieci wysłuchały opowiadania nauczycielki pt „Piknik” na podstawie tekstu A. Aschenbach. Odpowiadały na pytania dotyczące opowiadania jak również zapamiętywały gatunki zwierząt mieszkających na łące. Dzieci ćwiczyły uważnie słuchanie opowiadania jak również prawidłowe budowanie wypowiedzi ustnej oraz zapamiętywanie kolejności zdarzeń. Na zajęciach umuzykalniających uczyły się śpiewać piosenkę „Wiosna na łące” sł. Marcin Przewoźniak, muz. Robert Dziekański. Podczas zajęć matematycznych pt.: „Liczymy od począdku do końca i odwrotnie” – zabawy matematyczne wg założeń E. Gruszczyk – Kolczyńskiej – – rozszerzały własny zakres liczenia jak i ćwiczły przeliczanie obustronne oraz doskonalenie umiejętności dodawania i odejmowania. Na zajęciach plastycznych dzieci stworzyły pracę pt.: „Motyle na łące” wycinały motyle według wzoru oraz wycinały paski z papieru kolorowego a następnnie przyklejały elementy na kartke papieru tworząc łąkę. Ćwiczyły swoją pamięć podczas nauki wiersza pt.: „Żuk” J. Brzechwy. Na zajęciach gimnastycznych wg. K. Wlaźnik wykonywały ćwiczenia kształtujące mięśnie brzucha, mięśni grzbietu przy pomocy szarf oraz małych piłek. Podczas zabaw matematycznych pt.: „Jeden, dwa, jeden, dwa” układały mieszkańców łąki w odpowiednie, przypisane im okienka – doskonaliły przy tym umiejętność kodowania. W piątek 19 maja „Gwiazdki” świętowały „Dzień Pszczoły” – poznając informacje na temat tego pożytecznego zwierzęcia. Obejrzały film edukacyjny „Mieszkańcy łąki” o raz „Życie pszczół” – utrwalając przy tym informację na temat fauny iflory. Wykonały laurki dla przedszkolnej grupy maluchów „ Pszczółek” z okazji dnia ich sybolu grupowego ucząc się przy tym życzliwości oraz integrując się ze środowiskiem przedszkolnym. W ramach podsumowania tematu wybraliśmy się na pieszą wycieczkę nad „Oczko wodne” w Naszej przedszkolnej okolicy i przez lupy obserwowaliśmy życie zwierząt mieszkających na łące.🐸🐝🦋🌺🌻🌼🌸🥀
Dzień Stroju Ludowego
W poniedziałek 15 maja cała społeczność Przedszkola nr 262 obchodziła Dzień Stroju Ludowego. Przedszkolaki oraz wszyscy pracownicy przedszkola w ramach obchodów ubrani byli w piękne, barwne elementy strojów ludowych tj.: chusty, koralne, kamizelki, kapelusze, białe koszule, zdobne w kwiaty kiece. Zrealizowaliśmy tym samym zadanie z Ogólnopolskiego Projektu Edukacyjnego „Piekna Nasza Polska Cała”, którego celem było rozbudzanie postawy patriotycznej, jak również nauka o kulturze i historii Naszego Kraju. Podczas zajęć dydaktycznych „Gwizazdki” zapoznały się z nazewnictwem elementów stroju ludowego, poznały historie ich powstawania, oraz cel. Sprawdzały jakie elementy stroju ludowego mają tego dnia na sobie. Dzieci obejrzały również film edukacyjny pt.: „Polskie stroje ludowe”, dzięki, któremu zobaczyły jak wyglądają różne stroje w zależności od regionu Polski tj.: łowicki, kaszubski, góralski, bytomski, krakowski, kujawski, kurpiowski, lubelski i inne. Zoorganizowany został pokaz mody stroju ludowego, gdzie każdy miał możliwość przejść się po czerwonym dywanie prezentując swój ubiór. Grupy zerówkowe zaprezentowały ludowe tańce oraz piosenki. Był to bardzo ciekawy dzień pełen wrażeń 🇵🇱📿❤
„Zwierzęta wiejskie”
W ubiegłym tygodniu tematem zajęć dydaktycznych w Naszej grupie były „Zwierzęta wiejskie”. Celem zajęć było m. in.: zapoznanie dzieci z życiem i pracą na wsi, utrwalenie nazw zwierząt gospodarskich oraz budynków, w których mieszkają, kształtowanie otwartej postawy na przyrodę i dobra natury, rozpoznawanie poszczególnych członków rodzin zwierzęcych i utrwalanie ich nazw. Dzieci wysłuchały opowiadania nauczycielki pt „Z wizytą na wsi” – na potsawie tekstu Urszuli Piotrowskiej. Dzieci ćwiczyły uważnie słuchanie opowiadania jak rówwnież prawidłowe budowanie wypowiedzi ustnej oraz zapamiętywanie kolejności zdarzeń. Na zajęciach umuzykalniających uczyły się śpiewać piosenkę „Śniadanko baranka” – sł. A. Galica muz. T. Pabisiak. Podczas zajęć matematycznych pt.: „Mierzenie objętości mleka” – dzieci dokonywały pomiaru objętości mleka za pomocą butelek i szklanek, rozwijając przy tym zdolności analityczne. Na zajęciach plastycznych dzieci stworzyły pracę pt.: „Trzy świnki” – techniką origami. Ćwiczyły swoją pamięć podczas nauki wiersza pt.: „Zwierzęta wiejskie” autorstwa A. Bator. Na zajęciach gimnastycznych wg. K. Wlaźnik wykonywały ćwiczenia kształtujące mięśnie brzucha, mięśni grzbietu przy pomocy skakanek. Podczas zabaw matematycznych pt.: „Coraz lepiej składam pocięte obrazki w logiczną całość” wg założeń E. Gruszczyk – Kolczyńskiej zapamiętywały wzor obrazka, następnie próbowały już pocięty na kilka części złożyć w logiczną całość ćwicząc przy tym pamięć wzrokową i koordynację wzrokowo – ruchową. Na podstawie tekstu „Cztery kocie mamy” J. Wasilewskiej dzieci dopasowywały obrazki wg tego co słyszały – uważne słuchanie opowiadania rozwijąc myślenie przyczynowo – skutkowe. Wykonały również pracę plastyczną w małych grupach pt.: „Na wiejskim podwórku” – dokonując kontynuacji reprodukcji obrazu Tadeusza Makowskiego.
„VI FESTIWAL TAŃCA „DISCO DANCE””
28 kwietnia w Naszym Przedzkolu odbyła się VI edycja FESTIWALU TAŃCA „DISCO DANCE””. Celem konkursu było: rozbudzanie i rozwijanie wrażliwości muzycznej u dzieci w wieku przedszkolnym, tworzenie warunków do odnoszenia przez dziecko sukcesu, podnoszenie własnej samooceny i śmiałości dziecka oraz promowanie edukacji kulturalnej i współpraca ze środowiskiem lokalnym. Reprezentantki Naszej grupy – Inga K., Klara N., Laura W., Łucja B. startowały w konkursie wraz z innymi zespołami z przedszkoli z dzielnicy Wesoła. Z wielką radością ogłaszamy, że dziewczynki zwyziężyły zajmując I miejsce !! 🥇🏆💗🥳
Życzymy Naszym Wychowankom dalszych sukcesów w karierze tanecznej, GRATULACJE!
„W świecie książki”
W ostatnim tygodniu kwietnia tematem zajęć dydaktycznych w Naszej grupie był temat „w świecie książki”. Celem zajęć było m. in.: kształtowanie nawyku czytania książek, odkładania ich na półkę i właściwych zachowań podczas czytania/oglądania książek, zapoznanie z procesem tworzenia książki, poznanie zawodów związanych z powstawaniem książki, zachęcanie do dzielenia się książkami jak również wymiany nimi i wielokrotnego ich używania. Dzieci wysłuchały opowiadania nauczycielki pt.: „Książka z baśniami” na podstawie tekstu A. Aschenbach, poprzez które zapamiętywały sposoby dbania o książki oraz ćwiczyły prawidłowe budowanie wypowiedzi ustnej. Stworzyły „Regulamin czytelnika” i obiecały ściśle go przestrzegać. Na zajęciach umuzykalniających uczyły się śpiewać piosenkę „Książka” sł. Marcin Przewoźniak, muz. Adrianna Furmanik-Celejewska. Podczas zajęć matematycznych pt.: „Zaczynam tworzyć sensowne kolekcje” wg założeń E. Gruszczyk – Kolczyńskiej ćwiczyły umiejętność gromadzenia książek ze względu na ich rodzaj lub wygląd – rozwijały zdolności dobierania obiektów w kolekcje. Na zajęciach plastycznych dzieci stworzyły wspólną grupową książkę pt.: „Cztery zwykłe trójkąty” – wymyślały ich historię, tworzyły ilustracje rozwijając ekspresję twórczą. Na podstawie wiersza „Skarga książki” J. Huszcza zastanawiały się, w jaki sposób można wykorzystać starą, zniszczoną książkę. Ćwiczyły pamięć poprzez naukę wiersza. Na zajęciach gimnastycznych wg. K. Wlaźnik, wykonywały ćwiczenia kształtujące mięśnie brzucha oraz mięśnie grzbietu i rozwijały ogólną sprawność fizyczną. Podczas zabawy matematycznej pt.: „Ile trzeba dołożyć?” ćwiczyły przeliczanie oraz percepcje wzrokową, poprzez rozkładanie takiej samej liczby książek na trzech półkach. Wykonały pracę plastyczno – techniczną „Zakładka” – tworząc pamiątkową zakładkę do książek. Poznały funkcjinowanie takich placówek jak Biblioteka i Czytelnia poznając różnice pomiędzy nimi. Z ciekawością słuchały o tym w jaki sposób funkcjonuje nasza przedszkolna biblioteka, a w zabawie „Bibliotekarz” utrwaliły kolejność czynności podczas wypożyczania książki.
II Warszawski Konkurs Recytatorski, Artystyczna Wesoła 2023
We wtorek 18 kwietnia w Przedszkolu nr 427 „Kraina Radości” odbył się II Warszawski Konkurs Recytatorski współorganizowany z Biblioteką Publiczną w Dzielnicy Wilanów, w którym wybrana przez Nauczcielki grupy jako Reprezentantka Naszego Przedszkola udział wzięła Magdalena E. Celem konkursu było popularyzowanie poezji dziecięcej i rozwijanie zdolności recytatorskich dzieci. W I etapie konkurs polegał na nadesłaniu nagrania audio-wideo z recytacją wiersza, następnie spośród 100 zgłoszeń organizatorzy wyłonili 30 uczestników, którzy w II etapie zaprezentowali swój występ na scenie przed publicznością i Jury konkursowym. Z wielką radością ogłaszamy, że Magdalena zajęła II miejsce, recytując wiersz Pani Małgorzaty Strzałkowskiej „Wiosenny Spacer”. Po występach artystycznch dzieci miały okazję spotkać się z autorką książek dla dzieci – obecną w Jury – Panią Małgorzatą Strzałkowską, która w Bibliotece zaprezentowała dzieciom swoje książki, wiersze oraz odpowiadała na czasami bardzo trudne, dziecięce pytania. W dniu 20 kwietnia Magdalena E. reprezentowała Nasze Przedszkole w VII Przeglądzie Młodych Talentów „Artystyczna Wesoła” zorganizowanym przez Ośrodek Kultury Dzielnicy Wesoła m. st. Warszawy.
Gratulujemy serdecznie Naszej Wychowance Magdalenie !🥳🤩🥰